۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

کاهش ظرفیت تولید فولاد چین تا 2025

کاهش ظرفیت تولید فولاد چین تا 2025
چین تاسیسات فولادی قدیمی خود را تعطیل می‌کند. با این اقدام میزان ظرفیت مجموع فولاد این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی به کمتر از یک میلیارد تن می‌رسد.
کد خبر: ۸۰۷۳۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از اتحادیه صنعت فولاد چین، به دنبال تصمیم این کشور مبنی بر تعطیلی تاسیسات فولادی قدیمی، میزان ظرفیت تولیدی و به طبع از آن میزان تقاضا به تدریج تا سال ۲۰۲۵ میلادی افت جدیدی را تجربه می کند.
بر اساس این گزارش، بیش از یک سوم شرکت‌های چین از شرایط موجود و در نتیجه افت قیمت‌ها و ظرفیت مازاد در بازار رنج می‌برند. چین سال ۲۰۱۶ میلادی تصمیم خود مبنی بر کاهش ۱۵۰ میلیون تنی تولید سالانه طی پنج سال آینده را اعلام کرد تا بتواند سوددهی را افزایش داده و نرخ‌های بهره وری در بخش فولاد را به سطح قابل قبولی برساند.
در همین راستا، مدیر اتحادیه فولاد و آهن چین (CISA) گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیون تن از ظرفیت سالانه تولید فولاد خام کاهش یافته و این امر ۴.۷ درصد رشد را در سال گذشته برای سود حاشیه‌ای به همراه داشت.
وی ادامه داد: بر اساس دستاورد‌های چین مبنی بر کاهش ظرفیت، این کشور از روش هایی، چون قانون، نیرو‌های فعال در بازار، ابزار مالی و ادغام و اکتساب بهره می‌برد تا جلوی مازاد ظرفیت را بگیرد و آن را به حداقل برساند. افزون بر آن، چین تصمیم دارد تا نرخ بهره را در حدود ۸۰ درصد نگاه دارد چرا که در سال ۲۰۱۵ میلادی میزان نرخ بهره به ۷۰ درصد رسیده و با افت همراه بود.
این گزارش افزود: چین قرار است در سال جاری میلادی نیز تولید ۳۰ میلیون دیگر از ظرفیت تولیدی فولاد خام را متوقف کند. همچین ظرفیت ذخایر تولیدی فولاد با کیفیت پایین را تا ۱۰۰ میلیون تن کاهش می‌دهد.
در این باره، مدیر اتحادیه هشدار داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد افت میزان تقاضا در بازار فولاد چین خواهیم بود و تا مدتی مازاد ظرفیت در بازار حاکم است. 
در پایان این گزارش، مدیر CISA ضمن اشاره به تلاش اعضای اتحادیه مبنی بر کاهش مصرف انرژی به ازای هر تن فولاد تا ۲.۱۶ درصد در سال گذشته میلادی گفت: برخلاف آنکه چین بیش از نیمی از فولاد جهان را تولید می‌کند، کیفیت پایین آب و هوا در منطقه چین شمالی و در استان Hebei منجر شد تا این کشور اقدامات سختگیرانه‌ای را برای حفاظت از محیط زیست منطقه درنظر بگیرد. اما در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی و سیاست‌های کاربری، چین پاک‌ترین ذخایر فولاد در جهان را دارد.
برچسب ها: فولاد
ارسال نظرات
آخرین اخبار