۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
واکنش معاون امور بندری سازمان بنادر به خروج مرسک از بنادر ایران:

6 سال است کشتی های مرسک به بنادر ایران نیامده اند!

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در واکنش به "توقف فعالیت شرکت کشتیرانی مرسک در بنادر ایران" و آنچه "تهدید برگشت تحریم‌ها پیش روی فعالان صنعت دریایی و بندری" خوانده می شود، آن را فضا سازی رسانه ای عنوان کرد و گفت: کل عملیات شرکت مرسک در بنادر ایران کمتر از دو و نیم درصد از مجموع عملیات در بندر شهید رجایی بوده است.
کد خبر: ۸۰۷۳۴
به گزارش مانا، محمد علی حسن زاده با اشاره به  آمار استخراجی از عملکرد سال گذشته سازمان بنادر تصریح کرد: طبق این آمار در حال حاضر، جا به جایی کانیتنر به /از بندر شهید رجایی از سوی ۳۰۵ شرکت کشتیرانی در قالب شرکت های لاینری( خطوط مستقیم کشتیرانی)، فیدری( شرکت های کوچک کشتیرانی)، باکس اپراتورها ( شرکت هایی که خودشان کشتی ندارند و تنها کانتینر دارند) و  (SOC   شرکت هایی که مالک کانتینر هستند) به بندر شهید رجایی انجام می شود که نشان دهنده تنوع ارائه کنندگان حمل و نقل کالاهای کانتینری است .
وی با بیان اینکه توقف فعالیت شرکت مرسک در ایران فضا سازی رسانه ای است آمار فعالیت حمل و نقل شرکت کشتیرانی مرسک در بنادر ایران در دوره پسابرجام و در سال ۹۶ را در حدود ۵۵ هزار TEU اعلام کرذد و افزود: این رقم در قیاس با کل حجم دو میلیون و ۶۵۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی طی یک سال گذشته، کمتر از  دو و نیم درصد خدمات عملیات بندری را شامل می شود.
 
مرسک در بنادر ایران به صورت باکس اپراتور فعالیت داشت
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۱ به دلیل تحریم ها تردد کشتی های شرکت مرسک به بندر شهید رجایی متوقف شده بود خاظر نشان ساخت: در حقیت در ۶ سال گذشته و حتی پس از امضای برجام، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.
حسن زاده همچنین تصریح کرد: طی یک سال و نیم اخیر، فعالیت شرکت مرسک در بندر شهیدر رجایی بیشتر به صورت «باکس اپراتور» بوده است نه خط کشتیرانی .
 
تجارت فرامرزی ایران دچار چالش جدی نمی شود
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در پایان اظهارت خود با منتفی دانستن تحریم اپراتورهای بندر شهید رجایی، تاکید کرد: تردد در بنادر کشور هیچ مشکلی ندارد و چالش جدی در جابه جایی کالا و تجارت فرامرزی کشور در حوزه کانتینری وجود نداشته و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار