۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

قانون سوخت 2020 قیمت نفت را بالا خواهد برد

قانون سوخت 2020 قیمت نفت را بالا خواهد برد
بانک سرمایه گذاری چند ملیتی Morgan Stanley می‌گوید: قانون استفاده از سوخت با سولفور تا سقف نیم درصد از سال ۲۰۲۰ سبب افزایش قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه در روز خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۷۱۹
 به گزارش گروه بین الملل مانا بانک سرمایه گذاری چند ملیتی Morgan Stanley با پیش بینی اینکه قانون سوخت با سولفور تا سقف نیم درصد از سال ۲۰۲۰ افزایش قیمت نفت به بالای 90 دلار در روز  را به همراه خواهد داشت، می گوید: زمانی که این قانون لازم الاجرا شود، اکثر ناوگان تجاری کشتیرانی جهان مستلزم به استفاده از سوخت با سولفور پایین خواهند بود که در غیر اینصورت با مجازات روبرو خواهند شد، بنابراین تقاضا برای گازوئیل شیب صعودی خواهد گرفت.
این بانک سرمایه گذاری که پیش از این پیش بینی میانگین قیمت نفت خام در حدود ۶۵ دلار  را در کل سال ۲۰۲۰ کرده بود، گفت: از آنجایی که تقاضا برای سوخت افزایش می‌یابد، سطح ذخیره سازی میان تقطیر خیلی عقب تر از تقاضا حرکت می کند.  پالایشگا‌ه ها در سراسر دنیا در حال تلاش و تقلا برای رساندن سرعت تولید به مصرف هستند.
در ادامه این گزارش آمده است: به دنبال قوانین سختگیرانه محیط زیست آیمو IMO، تقاضای نفت خام رشد یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز را تجربه خواهد کرد.
بر طبق برآورد‌های Morgan Stanley، تولید جهانی نفت خام نیاز به رشد پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز را در سال ۲۰۲۰ دارد، برای اینکه بتواند پاسخگوی مصرف فزاینده واحد تقطیر باشد. با این وجود بانک مذکور عملی شدن این مسئله را دور از انتظار می‌داند.
بانک Merrill Lynch آمریکا برآورد می‌کند، قیمت نفت خام به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه در سال آینده خواهد رسید.
"فرنسیسکو بلنچ " رئیس بخش تحقیقات در بانک Merrill Lynch هم چنین پیش بینی کرد، عرضه و تقاضای جهانی توازن بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار