۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
راستاد گفت:

صنعتی سازی نوار ساحلی هدف مقدس سازمان بنادر است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کمک به ایجاد واحدهای صنعتی و ارزش افزوده و ایجاد اشتغال در نوار ساحلی کشور یک هدف مقدس برای سازمان بنادر است.
کد خبر: ۸۰۷۰۵
 محمد راستاد در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن مهم خواندن صنعتی سازی سواحل و بنادر کشور آن را یک راهبرد مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه مشکلات زیست محیطی، کمبود آب و معضل اشتغال در کشور باید به دنبال انتقال و ایجاد واحد های صنعتی و تولیدی در نوار ساحلی وبنادر باشیم.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی صنعتی سازی نوار ساحلی را تنها محدود به بنادر محصور نمی داند، خاطر نشان ساخت: ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در نوار ساحلی و تمرکز زدایی از حوزه تولیدی و صنعتی کشور به همراه ایجاد اشتغال یک هدف مقدس در مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی است.
راستاد از بندر امیرآباد و بندر امام (ره) به عنوان الگوهای موفق در زمینه انتقال صنایع به سواحل و بنادر یاد کرد و افزود: با وجود توسعه روزافزون بندر شهید رجایی به عنوان مهم ترین بندر تجاری کشور، این بندر کمتر به مرکزی برای تولید تبدیل شده که امیدواریم در برنامه های آتی بندر شهیدرجایی نیز  به این قافله بپیوندد.
این مقام مسئول در خاتمه سخنان خود با تاکید بر تلاش برای تبدیل این سیاست ها به عمل تصریح کرد: در این زمینه می بایست ارتباط ارگانیک نهادها و سازمان های مختلف مانند وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن، تجارت به عنوان دو سمت مهم عرضه و تقاضای لجستیک در کشور برقرار شده بهینه سازی شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار