۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

اتصال مصر و آفریقای شمالی از طریق یک کمربند یک جاده

اتصال مصر و آفریقای شمالی از طریق یک کمربند یک جاده
شورای اقتصادی آفریقاـ آسیا از آغاز پروژه توسعه با هدف اتصال مصر به دیگر کشور‌های آفریقای شمالی از طریق "یک کمربند، یک جاده" خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۰۰
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از شورای اقتصادی آفریقا - آسیا موسوم به AAEC، پروژه‌های توسعه‌ای با هدف برقراری ارتباط بین مصر و کشور‌های واقع در آفریقای شمالی از طریق "یک کمربند، یک جاده" جایگاه مصر را به عنوان کریدور دریایی و زمینی در جهان ارتقا می‌دهد.
بر اساس این گزارش، مدیر AAEC گفت: پروژه توسعه‌ای مذکور ضمن جذب سرمایه گذاران بسیار از مصر و کشور‌های آفریقای شمالی، میزان ترافیک دریایی در سطح بین الملل و از طریق کانال سوئز را افزایش می‌دهد. 
افزون بر آن، فرصت‌های شغلی بسیاری ضمن اجرای پروژه اتصال مصر به آفریقای شمالی فراهم می‌آید که مصریان را قادر به همکاری در تمامی بخش‌ها می‌کند و تجارت کشور‌های آسیایی با آفریقای شمالی را ارتقا می‌بخشد. همچنین، روابط سیاسی بین دو قاره افزایش یافته و صلح جهانی بین کشور‌های منطقه برقرار می‌شود. 
در همین راستا نماینده آسیا در AAEC نقش شهر ابریشم و جزایر کویت را برای توسعه اقتصاد عرب مهم دانست چراکه رهبران مصری و کویتی تصمیم دارند تا دو کشور مصر و کویت را به مراکز تجارت مالی تبدیل کنند.
پروژه "یک کمربند، یک جاده" در حال توسعه است و اولین قطار به مقصد بندر آنتورپ بلژیک از این مسیر عبور کرده است. قطار باری که بندر Tangshan چین را در تاریخ ۲۶ آوریل سال جاری میلادی به مقصد بندر آنتورپ ترک کرد، لینک ارتباطی بین چین و بلژیک است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار