۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

اقتصاد اروپا، رابطی ضعیف در توسعه جهانی

اقتصاد اروپا، رابطی ضعیف در توسعه جهانی
اقتصاد اروپا پس از آنکه نتوانست سه ماه نخست سال جاری میلادی را پرقدرت به اتمام برساند، رابط ضعیفی برای توسعه جهانی به حساب می‌آید. 
کد خبر: ۸۰۶۹۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، بلومبرگ به نقل از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نوشت: شاخص‌های اصلی در اقتصاد خبر از توقف رشد آنی در واحد پول یورو و کشور‌های آلمان، فرانسه و ایتالیا می‌دهد و نقش اقتصاد این قاره بعنوان رابط در جهان را تضعیف کرده است.
بر اساس این گزارش، رشد ۳۵ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی،  توسعه و آمریکا ثابت ماند و شاخص چین نشانه‌هایی از سرعت گرفتن آزمایشی رشد را به همراه داشت.
آمار منتشر شده نگرانی‌هایی را در خصوص رشد اقتصاد اروپا و تاثیر آن بر توسعه جهانی دارد چراکه هنوز مشخص نشده علت افت عملکرد، اختلال جوی و طوفان‌های اخیر بوده است و  این جریان موقتی خواهد بود و یا اینکه بدون تغییر به مسیر خود ادامه می‌دهد. 
این در حالی است که مقامات بانک مرکزی اروپا هنوز نگرانی خود را درخصوص چشم انداز اقتصادی ابراز نکرده‌اند. در همین راستا، بانک فرانسه به شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: علی رغم آنکه اقتصاد اروپا از بهترین زمان خود یعنی سال گذشته میلادی فاصله گرفته در حال حاضر وضعیتی ثابت دارد و رشد آن تا حد بالایی متوقف شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار