۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
پیش بینی کارشناسان:

نرخ حمل VLCC تا پایان امسال دوبرابر می شود

نرخ حمل VLCC تا پایان امسال دوبرابر می شود
گزارش منتشر شده در سایت خبری Splash از پیش بینی افزایش دو برابری نرخ حمل و نقل شناور‌های VLCC در پایان سه ماه چهارم سال جاری میلادی خبر می دهد.
کد خبر: ۸۰۶۹۸
به گزارش گروه بین الملل مانا یکی از متخصصان فعال در بخش کشتیرانی و فراساحلِ دفتر تحقیقاتی Gersemi، از بهبود نرخ حمل و نقل با شناور‌های VLCC در آغاز ماه آتی و رشد تدریجی و رسیدن نرخ‌ها به دوبرابر آنچه امروز در حال حاضر مورد معامله بازار است تا پایان سه ماهه چهارم سال جاری میلادی خبر داد. 
بر اساس این گزارش با تکیه بر قیمت اخیر نفت خام، انتظار می‌رود، اوپک سهمیه تولید نفت را افزایش دهد و به دنبال آن نرخ حمل و نقل نفت خام از سه ماه سوم به بعد در سال جاری میلادی افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. افزون بر آن، ذخایر خالص نفت جهان در سه ماه نخست به پایان رسید، اما با دیدی مثبت هرچه روبه جلو رویم، وضعیت ذخایر نیز بهبود را تجربه خواهد کرد.
این گزارش با پیش بینی در خصوص نرخ میانگین حمل و نقل با شناور‌های VLCC ادامه داد: نرخ شناور‌های VLCC در سه ماه پایانی سال جاری میلادی روزانه به ۳۳ هزار دلار خواهد رسید که خبر از رشد ۱۰۳ درصدی آن در مقایسه با سال گذشته می‌دهد. افزون بر این احتمال رسیدن نرخ جابه جایی بار با شناور‌های مذکور در فصل زمستان روزانه به ۴۶ هزار دلار نیز وجود دارد. 
در این گزارش مثبت که رشد نرخ VLCC در آینده را امری یقین الوقوع می‌داند، آمده است، نرخ جابه جایی با شناور‌های VLCC که عمر آن‌ها به پنج سال می‌رسد و ۲۵ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند به ۷۵ میلیون دلار می‌رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار