۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

بندر خرمشهر رکورد زد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:در سال ۹۶ پس از گذشت ۱۰ سال، رکورد تخلیه و بارگیری کالا به میزان دو میلیون و ۳۰۰ هزار در بندرخرمشهر به ثبت رسید که بیش از ۸۰ درصد آن مربوط به صادرات کالاهای غیرنفتی به عنوان یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی بوده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۶۸۷

به گزارش خبرنگار مانا ، محمد محسنی در نشستی با حضور سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاورعالی فرمانده کل قوا ، فرماندار خرمشهر، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به کشور عراق صادر شده که شامل مصالح ساختمانی، کلینکر و مواد غذایی بوده است.

وی در ادامه عدم لایروبی اروندرود  را مهمترین معضل در زمینه توسعه بندر خرمشهر عنوان کرد.

محسنی افزود: در حوزه تجارت آبی در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر کشورهای برخوردار از آب های آزاد، دریاها و سواحل نقش مهمی در اقتصاد دنیا ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما به عنوان یک کشور دریایی و ساحلی جایگاه خوبی در حوزه تجارت آبی دارد، افزود: در حوزه منطقه آزاد اروند و بنادر تحت مدیریت این منطقه با حمایت های سازمان بنادر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص وضعیت فعلی بندر خرمشهر به افتتاح یکی از بزرگ ترین پایانه های کانتینری کشور با ظرفیت ۳۵۰ هزار TEU در بهمن ماه سال جاری در بندرخرمشهر اشاره کرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین به مزیت ها و ظرفیت های بندرخرمشهر اشاره کرد و افزود: با توجه به امکانات، ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری در رودخانه های اروندرود و کارون به آینده این بندر بسیار خوشبین هستیم و در آینده نزدیک شرایط بسیار خوبی در زمینه تجارت دریایی و اعاده آن در بندر خرمشهر را شاهد خواهیم بود.

محسنی ادامه داد: عدم لایروبی اروند رود یکی از مهم ترین معضلات موجود در زمینه توسعه بندر خرمشهر به شمار می آید که برای رفع این معضل به  ترغیب عراق برای مشارکت در لایروبی اروند رود نیاز داریم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر بندر خرمشهر در حوزه گردشگری دریایی اظهار داشت: ایجاد خط کروز اروند به چابهار با مشارکت چهار منطقه آزاد و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند را در دست اقدام داریم که با راه اندازی این خط شاهد انقلابی در راه گردشگری دریایی خواهیم بود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: در تلاش هستیم با رونق گردشگری دریایی در اروند و کارون شاهد تحول معیشت مردم، اقتصاد خانوار و توجه به زندگی پیرامونی بنادر به عنوان یکی از مسؤلیت های اجتماعی مهم سازمان بنادر باشیم.

شایان ذکر است، همه تاسیسات بندر خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی به کلی نابود شد، ولی پس از پایان جنگ تحمیلی ، عملیات بازسازی این بندر استراتژیک به سرعت آغاز شد.

برچسب ها: رکود خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار