۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

لزوم تسریع در انجام عملیات لایروبی آبراه اروندرود

لزوم تسریع در انجام عملیات لایروبی آبراه اروندرود
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از اروندرود بر لزوم انجام عملیات لایروبی این آبراه استراتژیک تاکید کرد.
کد خبر: ۸۰۶۸۶

به گزارش خبرنگار مانا، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در جریان بازدید از اروند رود و مجتمع بندری خرمشهر گفت: براساس قرارداد ۱۹۷۵ الجزایرخط تالوگ اروند رود مبنای خط مرزی ایران و عراق تعیین شد اما پس از گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی به دلیل عدم لایروبی این رودخانه ، این خط به ویژه در نزدیکی دهانه فاو تغییریافته است.
وی افزود: علیرغم پیگیری های بسیار ایران برای رفع مشکل لایروبی اروند رود هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.
رحیم صفوی ابراز امیدواری کرد: دولت عراق پس از برگزاری انتخابات و انتخاب نخست وزیر جدید به تمام تعهدات خود بر اساس قرارداد ۱۹۷۵ بویژه لایروبی اروندرود عمل کند.
ازسال 1356 تاکنون عملیات لایروبی اروندرود  انجام نشده است و این مشکل سبب شده شناورهای بالای پنج هزار تن نتواننددر این آبراه تردد کنند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در باره بندر خرمشهر گفت: این بندر در حال حاضر پذیرای شناورهای بالای پنج هزار تن است و همچنین بسیار آبادتر از بندر بصره است و مشکلی بجز لایروبی اروند ندارد.
سرلشکر رحیم صفوی صبح امروز به همراه هیئتی متشکل از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی به منظور آشنایی این دانشجویان با عملیات های کربلای ۴ و ۵ و فاو و شناخت بعد اقتصادی بندرخرمشهر از سوی شناور از آبراه اروند رود بازدید کرد و پس از آن در نشستی با حضور مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، فرماندار و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند حضور یافت.
همچنین سرلشکر رحیم صفوی در مراسمی که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی برگزار شد با اهدای لوحی به پاس توسعه قابل توجه حوزه تجارت دریایی و اقتصاد آبی در منطقه آزاد اروند، از محمد محسنی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تقدیر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار