۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
برای تابستان امسال

تعداد ناجیان غریق در سواحل گیلان افزایش یافت

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان از افزایش ناجیان غریق مستقر در مناطق خطرآفرین استان گیلان تا 600 نفر در تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۸۰

علی پور حسن در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ساماندهی و آموزش ناجیان غریق فعال در سواحل استان گیلان در دستور کار استانداری گیلان قرار دارد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان،  ادامه داد: به این منظور دوره های آموزشی برای شهرستانهای ساحلی استان در محل هیات نجات غریق برگزار شده است.

وی به وجود بیش از 300 نقطه خطرآفرین در نقاط مختلف ساحلی استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این تعداد نقطه ممنوعه شنا، بیش از 500 نفر ناجی غریق در شهرستان های ساحلی استان در ایام تابستان و فصل شنا حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی جسمانی ناجیان غریق برای امدادرسانی در مواقع ضروری گفت: به همین منظور در فصل بهار کلاس های آمادگی جسمانی برای ناجیان غریق برگزار می شود.

این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: پس از اتمام دوره های آموزشی از شرکت کنندگان آزمون های لازم اخذ شده و سپس مجوز نجات غریقی برای آنها صادر می شود.

پور حسن در خصوص تعداد ناجیان مستقر در مناطق ممنوعه شنا، اظهار داشت: این امر بستگی به میزان مراجعات گردشگران به نقاط ساحلی مختلف دارد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان خاطرنشان ساخت: در برخی از نقاط خطر آفرین دو یا سه نفر ناجی مستقر می شوند و در برخی نقاط یک نفر ناجی مستقر خواهد شد که این امر کاملاً به شلوغی منطقه بستگی خواهد داشت.

پورحسن از افزایش تعداد ناجیان غریق مسقر در مناطق خطر آفرین استان گیلان تا 600 نفر در تابستان امسال خبر داد و تصریح کرد: این تعداد به غیر از ناجیان غریقی است که توسط بخش خصوصی در طرح های سالم سازی شنا مستقر می شوند.

وی با اشاره به وجود 80 شناگاه فعال در سواحل استان گیلان بیان داشت: در این شناگاه ها در قالب 40 طرح سالم سازی به بانوان و آقایان خدمات رسانی انجام می شد.

این مقام مسئول در استانداری گیلان اذعان داشت: در هر طرح سالم سازی دریا معمولاً بین هشت تا 10 نفر فعال هستند که تعداد دقیق آن به نظر و چگونگی مدیریت مسئول طرح بستگی دارد.

وی در ادامه گفته های خود از افزایش امکانات ناجیان غریق در تابستان 97 خبر داد و بیان داشت: با جذب اعتبارات مصوب امسال 14 دستگاه موتورسیکلت، 15 فروند قایق موتوری و تعدادی نیز جت اسکی برای ناجیان غریق مستقر در مناطق خطر آفرین خریداری شده است.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، افزایش تجهیزات ناجیان غریق از نظر کیفی و کمی، تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت ناجیان غریق در امر امداد رسانی خواهد داشت.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان همچنین از همکاری تنگاتنگ نیروهای انتظامی و جمعیت هلال احمر برای امداد رسانی احتمالی به غرق شدگان در تابستان امسال خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار