۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

اتصال و انفصال فله برها به ناوگان جهانی

اتصال و انفصال فله برها به ناوگان جهانی
شرکت کارگزاری banchero costa آمار و ارقام تحویل، سفارش ساخت و اوراق فله برها را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۰۶۷۶
به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت کارگزاری banchero costa مستقر در ایتالیا در گزارش ماهانه بازار دادو ستد فله برها در ابتدا نگاه گذرایی به بازار سال 2017 میلادی داشت و نوشت: در سال 2017 میلادی تعداد 426 فروند فله بر با ظرفیت بیش از 20 هزار DWT تحویل داده شد. ظرفیت مجموع این شناورها به 37 میلیون و 100 هزار DWT میرسد. این شناورها شامل 13 فروند حمل کننده غول پیکرسنگ معدن VLOC (سه میلیون و 400 هزار DWT) تعداد59  فروند فله بر کیپ سایز(11 میلیون و 600 هزار DWT)، تعداد 13 فروند پست پاناماکس (یک میلیون و 200 هزار DWT) تعداد 100 فروند پاناماکس (هشت میلیون و 100 هزار DWT)، تعداد 161 فروند سوپراماکس (نه میلیون و 800 هزار DWT) و  80 فروند هندی سایز ( سه میلیون DWT) بودند. با فرض افت تحویل شناور، انتظار می رود در سال جاری میلادی در حدود 240 فروند شناور معادل 23 میلیون DWT به ناوگان جهانی بپیوندد.
بازار ماهانه فله خشک//
 
این گزارش نوشت: در این گزارش ادامه داد: در ماه آوریل سال جاری میلادی تعداد 23 فروند با ظرفیت بیش از 20 هزار DWT و با مجموع ظرفیت دو میلیون DWT تحویل داده شد.این شناورها شامل دو فروند حمل کننده غول پیکرسنگ معدن VLOC ( ظرفیت 065میلیون DWT)، یک فروند فله بر کیپ سایز(0.21 میلیون DWT)، شش فروند فله بر پاناماکس(0.49 میلیون DWT)، هفت فروند فله بر سوپراماکس (0.41 میلیون DWT) و هفت فروند هندی سایز (0.26 میلیون DWT) بودند. افزون بر این، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی،تعداد 108 فروند فله بر با مجموع ظرفیت ده میلیون و 200 هزار DWT به ناوگان جهانی پیوست. در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته تحویل 235 فروند با مجموع ظرفیت 20 میلیون و 400 هزار DWT به ثبت رسیده است.
 
بازار ماهانه فله خشک//

در ماه آوریل سال جاری میلادی سه فروند فله بر با مجموع ظرفیت 0.26 میلیون DWT اوراق شد. این شناورها شامل یک فروند فله بر کیپ سایز(0.15 میلیون DWT) یک فروند پاناماکس(0.07 میلیون DWT) و یک فروند سوپراماکس (0.04 میلیون DWT) بودند. افزون بر این در چهار ماه نخست سال جاری میلادی تعداد 23 فروند شناور با مجموع ظرفیت دو میلیون و 200 هزار DWT روانه یاردهای اوراق شد. در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته اوراق تعداد 79 فروند شناور با مجموع ظرفیت شش میلیون و 400 هزار DWT به ثبت رسیده است.
 
بازار ماهانه فله خشک//
افزون بر این، در ماه آوریل سال جاری میلادی سفارش ساخت یک فروند فله بر کیپ سایز به ظرفیت 31 هزار و 700 DWT به ثبت رسید. علاوه بر این در چهار ماه نخست سال جاری میلادی سفارش ساخت 45 فروند شناور  با مجموع ظرفیت شش میلیون و 740 هزار DWT گزارش شد. این شناورها شامل 13 فروند پاناماکس،12 فروند کیپ سایز و نه فروند حمل کننده غول پیکرسنگ معدن VLOC بودند. در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته سفارش ساخت 25 فروند شناور با مجموع ظرفیت سه میلیون و 200 هزار DWT گزارش داده شده است.
 
بازار ماهانه فله خشک//
در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: در ماه آوریل سال جاری میلادی میانگین نرخ کرایه حمل فله بر کیپ سایز در حدود 11 هزار و 700 دلار در روز فیکس شد، رقمی که رشد 12.9 درصد را نسبت به ماه مارس و افت 22.6 درصد را در مقایسه با ماه آوریل سال گذشته به نمایش گذاشت.
از آنجاییکه معادن برزیل افزایش صادرات را تعقیب کردند، نرخ کرایه حمل فله بر کیپ سایز نیز شیب صعودی به خود گرفته است. ناگفته نماند بدی آب وهوا در برزیل جنوبی، وضع اضطراری در Saldanha در آفریقای جنوبی و هشدار گردباد در استرالیای غربی سبب افت نرخ کرایه حمل فله بر کیپ سایز در سه ماه نخست سال جاری میلادی شد.
 
بازار ماهانه فله خشک//
در ماه آوریل سال جاری میلادی میانگین نرخ کرایه حمل فله بر پاناماکس در حدود ده هزار و 600 دلار در روز بود، رقمی که به ترتیب افت 16.6 و 8.3 درصد را نسبت به ماه مارس سال جاری میلادی و ماه آوریل سال گذشته نشان داد.
به دنبال صف طولانی پاناماکس های آماده به بارگیری و از سوی دیگر تقاضای محدود کارگو، نرخ کرایه حمل این شناور در هر دو حوزه آتلانتیک و پاسیفیک شیب نزولی را تجربه کرد.
 
بازار ماهانه فله خشک//
در ماه آوریل سال جاری میلادی میانگین نرخ کرایه حمل فله بر سوپراماکس به 11 هزار و 400 دلار در روز رسید، رقمی که حکایت از افت پنج درصد نسبت به ماه مارس سال جاری میلادی و افت 15.3 درصد نسبت به ماه آوریل سال گذشته دارد.
 
بازار ماهانه فله خشک//
در ماه آوریل سال جاری میلادی میانگین نرخ کرایه حمل فله بر هندی سایز به حدود نه هزار و 200 دلار در روز رسید، رقمی که به ترتیب رشد 0.8 درصد را نسبت به ماه مارس سال جاری میلادی و 12.3 درصد را نسبت به ماه آوریل سال گذشته به نمایش گذاشت.
 
بازار ماهانه فله خشک//
لازم به ذکر است: پس از افت شدید نرخ اجاره زمانی فله برها در ماه فوریه سال 2016، روند بهبود چشم گیری به نمایش گذاشته شد و درحال حاضر تمامی بخش ها رشد 30 الی 50 درصد سال به سال را نشان می دهند.
در ماه آوریل سال جاری میلادی قیمت ساخت فله برها به طور کلی و به استثنای هندی سایز روند افزایشی یک الی دو درصد را نسبت به ماه مارس به نمایش گذاشت. افزون بر این در مقایسه با ماه آوریل سال گذشته، قیمت ساخت شناورها رشد بین 15 الی 22 درصد را به همراه داشت.
در ماه آوریل سال جاری میلادی ارزش فله برهای دست دوم در بخش سایز کوچکتر رشد یک الی سه درصدی را در مقایسه با ماه مارس نشان داد، در حالیکه بازار دست دوم کیپ سایز و پاناماکس پایدارباقی ماند. افزون بر این قیمت های شناور دست دوم در ماه آوریل سال جاری میلای رشد بین هفت الی 12 درصد در مقایسه با ماه آوریل سال گذشته به ثبت رساند.
 
بازار ماهانه فله خشک//
این گزارش در پایان نوشت: در ماه آوریل سال جاری میلادی 63 فروند شناور دست دوم در بازار دست به دست شد، این شناورها شامل سه فروند فله بر کیپ سایز، چهار فروند پست-پاناماکس، نه فروند پاناماکس، 28 فروند سوپراماکس و 19 فروند هندی سایز بودند. افزون بر این در چهار ماه نخست سال جاری میلادی تعداد 214 فروند فله بر شامل ;87 فروند سوپراماکس، 56 فروند هندی سایز و 47 فروند پاناماکس به فروش رسید.
 
بازار ماهانه فله خشک//
برچسب ها: فله بر ناوگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار