۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

طوفان گردو خاک بار دیگر مناطق ساحلی خوزستان را درنوردید

طوفان گرد وخاک از روز گذشته برای چندین بار در ماه جاری، مناطق ساحلی خوزستان را در نوردید و ساکنان شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان ، ماهشهر ، اروندکنار و هندیجان را به زحمت انداخت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۶۷۴

به گزارش خبرنگار مانا، طوفان گرد و خاک و سرعت باد با سرعت 100کیلومتر بر ساعت ، سبب اختلال در زندگی عادی مردم و شکسته شدن دهها اصله درخت و خسارت به تاسیسات شهری مناطق ساحلی خوزستان شد.

وضعیت ناپایدار جوی روز جمعه در مناطق ساحلی خوزستان پس از بارش های بهاری چند روز اخیر رخ داد وساکنان این مناطق را غافلگیر کرد.  

مدیرکل هواشناسی خوزستان ضمن هشدار جدی به صیادان خوزستانی از آنان خواست در روزهای آینده به هیچ وجه به دریا نروند.

کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی استان به شدت مواج وطوفانی است، افزود: ارتفاع موج در خلیج فارس در دو روز آینده تا 1.5متر پیش بینی شده است لذا به قایق ها و شناورهای صیادی و باری توصیه می شود از فعالیت صیادی حتی در مجاورت سواحل خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان وضعیت شهرهای ساحلی خوزستان را همچنان غبارآلود توام با وزش باد شدید پیش بینی کرد.

بهادری افزود: وزش بادهای شدید و فعال شدن چشمه های گرد و خاک در جنوب عراق و شمال عربستان سعودی سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوای شهرهای ساخلی خوزستان شده است.

همزمان با کاهش دید افقی ، نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاه های آبادان و ماهشهر با اختلال مواجه شده است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای با اشاره به وضعیت نامساعد جوی در آبهای خلیج فارس و سواحل خوزستان ، از دستگاههای اجرایی خواست همه توان خود را برای پیشگیری از حوادث احتمالی بکار گیرند.

گزارش های رسیده از شهرهای آبادان ، خرمشهر و ماهشهر حاکی است که برق بسیاری از مناطق این شهرها بر اثر وزش باد شدید و سقوط پایه های برق قطع شده است.

شایان ذکر است شهرهای ساحلی خوزستان در چند سال اخیر به تناوب با پدیده گرد و خاک مواجه بوده اند به گونه ای که این وضعیت به جزیی از زندگی آنان تبدیل شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار