۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

نارضایتی لنج داران آبادانی از گرانی نرخ سوخت

لنج داران آبادانی از نرخ بالای سوخت (گازوئیل) ناخرسنداند و خواستار تعدیل بهای آن هستند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۶۷۳

به گزارش خبرنگار مانا ، لنج داران آبادانی می گویند: افزایش نرخ سوخت با توجه به رکود در حمل ونقل دریایی و افزایش هزینه های دیگر سبب کسادی ، فضای کسب و کار شده است.

به گفته آنان افزایش نرخ سوخت به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت راهکار منطقی و عادلانه ای افزایش نرخ سوخت نیست و دولت باید تدابیر دیگری برای در این خصوص بیندیشد.

هم اکنون هر لیترسوخت برای شناورهای تجاری 15هزار ریال عرضه می شود در حالی که قبلا" این نرخ سه هزار و 500 ریال بوده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تهیه متن پیش نویس کاهش نرخ سوخت شناورهای تجاری و ارسال آن برای تصویب به هیئت دولت گفت: به تازگی بهای گازوئیل شناورهای تجاری از جمله لنج های باربری با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت از سه هزار و 500 ریال به 15هزار ریال افزایش یافت و این مساله نارضایتی شناورها و لنج های باری و تجاری را بدنبال داشته است.

"عامرکعبی" با انتقاد از افزایش نرخ سوخت شناورهای تجاری افزود: این موضوع موجب رکود، افزایش هزینه های صادرات و در نتیجه تشدید بیکاری ملوانان در مناطق مرزی و افزایش چشمگیر قیمت کالاهای وارداتی شده است.

وی تصریح کرد: محاسبه نرخ سوخت شناورها بر پایه ی فُوب خلیج فارس مشکلاتی برای صنعت تجارت ما بوجود آورده که نیازمند بازنگری است.

نماینده مردم آبادان با تاکید بر اینکه 110 هزار نفر از این طریق امرار معاش می کنند،گفت: در صددیم با پیگیری های انجام شده دولت را مجاب کنیم که بهای سوخت را که اکنون تا 14 مایل محاسبه می شود برای محدوده جمهوری اسلامی ایران و تا 200 مایل محاسبه کنیم.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد این امر تاثیر مطلوبی بر کاهش قیمت سوخت برای ساحل نشینان داشته باشد.

برخی معتقدند تا زمانی که نرخ سوخت تحویلی به شناورها پائین باشد، گرایش به قاچاق سوخت افزایش می یابد.

در سال جاری چندین محموله سوخت قاچاق حین خروج از آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آبهای شمال غرب خلیج فارس توسط ماموران دریابانی خوزستان توقیف شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار