۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

چهارمین مغروقه از آبراه خورموسی خارج سازی شد

چهارمین مغروقه از آبراه خورموسی خارج سازی شد
مدیرکل تأمین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی گفت:چهارمین مغروقه از آبراه استراتژیک خورموسی خارج سازی شد.
کد خبر: ۸۰۶۶۸
به گزارش مانا فرهاد منتصر‌کوهساری افزود:مغروقه APJ AMBIKA با طول ۱۵۸، عرض ۲۱ و ارتفاع ۱۳ متر و با وزن بالغ بر ۶ هزارتن از آبراه استراتژیک خورموسی خارج سازی و به بندر امام خیمنی (ره) منتقل شد.
 
وی با بیان اینکه شناور یاد شده از مجموعه مغروقه‌های برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: عملیات خارج سازی این مغروقه در اسفند ماه ۹۶ با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات روزدنیا آغاز و ظرف مدت ۱۴ روز عملیاتی و با رعایت کلیه اصول ایمنی و زیست محیطی به طور کامل خارج سازی شده است. این امر یکی از سریع‌ترین عملیات‌های خارج سازی مغروقه در دنیا به شمار می‌آید و به عنوان یک رکورد جدید ثبت شده است.

کوهساری با بیان اینکه از شهریور ماه سال ۹۶ تاکنون ۴ فروند مغروقه اقیانوس پیما خارج سازی شده است، تاکید کرد: با اجرای کامل قرارداد مربوط به خارج سازی شناور‌های مغروقه، علاوه بر پاک سازی کانال خورموسی و مسیر تردد، دسترسی ایمن کشتی‌های اقیانوس پیما جهت اتصال به آب‌های آزاد مهیا و هزینه لایروبی سالیانه بندر امام خمینی (ره) کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته مدیرکل تأمین و مهندسی تجهیزات، قرار داد عملیات خارج سازی مغروقه‌ها تا کنون حدود ۲۵ درصد از برنامه زمان بندی پروژه جلوتر است و پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه ۹۷ یک فروند دیگر از این مغروقه‌ها به طور کامل خارج سازی شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار