۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

نرخ چارتر شناورهای پاناماکس جانی دوباره گرفت

نرخ چارتر شناورهای پاناماکس جانی دوباره گرفت
نرخ چارتر شناور‌های کانتینری پاناماکس طی ۳۰ ماه اخیر به بالاترین سطح رسید و به پیش بینی نشست دریایی برگزار شده در سنگاپور تحقق داد.
کد خبر: ۸۰۶۶۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، آلفالاینر در آخرین گزارش هفتگی خود از افزایش ۲۰۰ درصدیِ نرخ چارتر کانتینربر‌های پاناماکس خبر داد و آن را بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون خواند. در سال ۲۰۱۶، نرخ چارتر‌ها به ازای هر روز بین چهار هزار تا چهار هزار و ۲۰۰ دلار متغیر و در پایین سطح ثبت شده بود. 
بر اساس این گزارش، آلفالاینر ضمن اشاره به افزایش بیشتر و تقویت نرخ چارتر‌ها به موجب روند افزایشی حاکم در بخش تقاضا، نوشت: نرخ‌های چارتر در آسیا برای شناور‌های چهار تا پنج هزار TEU رقم ۱۳ هزار دلار در روز رقم خورد.
تحلیلگران آلفالاینر در ادامه این گزارش تغییر در نوع شناور‌ها و بازگشت به مسیر دوباره فعالیت را عاملی موثر در رشد نرخ چارتر‌ها اعلام کردند و سطح بسیار بالای اوراق طی دو سال گذشته با ۷۴ فروند شناور از می ۲۰۱۶ میلادی را علت دیگر روند افزایشی دانستند.
پیتر سند، تحلیلگر ارشد بیمکو در این باره پیش بینی کرده بود: در سال جاری میلادی شناور‌های پاناماکس بهترین و ارزشمندترین دارایی شناورداران خواهند بود چرا که علی رغم اوراق بالای این شناورها، کمبود آن‌ها در بازار به چشم نمی‌خورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار