۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

کانال سوئز در ترانزیت شناورها رکورد زد

کانال سوئز در ترانزیت شناورها رکورد زد
مدیر اداره کانال سوئز (SCA) از تردد ۱۸ هزار شناور و یک میلیون تن بار در سال گذشته میلادی و از این کانال خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۶۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر اداره کانال سوئز گفت: ترانزیت ۱۸ هزار شناور و یک میلیون تن بار از کانال سوئز در سال ۲۰۱۷ میلادی ثبت شد.
به گفته Mohab Mamesh مصر برای کشور‌های اروپا و مدیترانه یک قدرت و نیروی تعادل ساز به حساب می‌آید. ما باید روابط خود را با این کشور‌ها ارتقاء و اقدامات لازم با هدف توسعه بنادر را در اولویت قرار دهیم.
وی ضمن اشاره به بی سابقه بودن این آمار و ثبت رکورد جدید از سال ۱۸۶۹ میلادی تاکنون ادامه داد: کانال سوئز بیشترین میزان درآمدزایی را برای کشور به همراه داشت. افزون بر آن، بنادر دریایی در مصر در حال توسعه هستند و دولت این کشور Nile را به عنوان مسیر تجاری استراتژیک توسعه خواهد داد. 
در ادامه این گزارش، نخست وزیر مصر با حضور در کنفرانس اتحادیه مدیترانه موسوم به UFM گفت: با توجه به ثبت رکورد جدید در سال گذشته میلادی شانس همکاری با اعضای UFM افزایش می‌یابد چرا که هدف این اتحادیه نیز دستیابی به توسعه پایدار در بخش‌های دریایی و آبی است.
وی در پایان به چالش‌های موجود اشاره کرد و گفت: تمامی چالش‌های امروز و گذشته باید در جهت هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه اروپا و مدیترانه هدایت شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار