۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
ازسال 2019:

اوراق شناورها در چین ممنوع می شود

اوراق شناورها در چین ممنوع می شود
چین بازیافت شناور‌ها با پرچم خارجی را با هدف توقف فعالیت‎های صنایع آلاینده و تولیدکننده زباله از سال آتی میلادی ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۸۰۶۵۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و همزمان با اعلام چین مبنی بر ممنوعیت بازیافت شناور‌ها با پرچم خارجی در این کشور و از سال ۲۰۱۹ میلادی، قیمت شناور‌های کهنه و قدیمی افزایش یافت. 
در همین راستا، یکی از شرکت‌های خرید نقدی فعال در این حوزه موسوم به GMS گفت: عقب نشینی چین از بازیافت شناور‌ها تاثیرات شگرفی در این صنعت خواهد گذاشت که از جمله آن می‌توان به اجرایی شدن قانون اروپا مبنی بر بازیافت شناور و چشم انداز‌های لازم الاجرایی کنوانسیون هنگ کنگ اشاره کرد.
کنوانسیون هنگ کنگ در سال ۲۰۰۹ میلادی تصویب شد، اما تاکنون به مرحله اجرا درنیامده است. این کنوانسیون شامل قوانینی برای شناورداران، تاسیسات بازیافتی، کشور‌های تحت پرچم و کشور‌های بازیافت است تا شناور‌هایی که عمر آن‌ها رو به پایان است، برای سلامت انسان، ایمنی و محیط زیست مشکلات و خطرات جبران ناپذیری را به وجود نیاورند.
در همین راستا، اتحادیه اروپا قانون بازیافت شناور را در سال ۲۰۱۳ میلادی تصویب کرد و به موجب آن الزامات کنواسیون هنگ کنگ را در خصوص شناور‌هایی که چرخه حیات آن‌ها رو به پایان است و پرچم کشور‌های عضو اتحادیه را دارند، به کار گرفته می‌شود. به موجب قوانین مصوب، شناوردارانی که شناور‌های آنان با پرچم کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تردد دارند باید شناور‌های خود را در لیست یارد‌های مورد تایید اتحادیه، بازیافت و اوراق کنند. 
این گزارش ضمن اشاره به تلاش چین مبنی بر ایجاد ممنوعیت بازیافت شناور‌ها ادامه داد: بسیاری از یارد‌های این کشور نتوانسته‌اند گواهینامه‌های خود را تمدید کنند. با این حال، شناور‌های تحت پرچم چین مجوز بازیافت در خاک خود را دارند، اما دولت چین به موجب تصمیماتی که سال گذشته اتخاذ شد، دیگر یارانه‌ای برای این کار اختصاص نخواهد داد. از این رو، شناورداران باید برای اوراق شناور‌های خارجی خود سراغ یارد‌های هند بروند. 
شایان ذکر است، تعداد شناور‌هایی که طی سه ماه نخست سال جاری میلادی روانه یارد‌های بازیافت شدند به ۲۰۶ فروند رسید که ۱۵۲ مورد آن به یارد‌های آسیای جنوبی ارسال شدند. تاکنون نیز ۱۲ نفر جان خود را در یارد‌های بازیافت و اوراق و به موجب شرایط ناامن از دست داده‌اند.
برچسب ها: اوراق شناور چین
ارسال نظرات
آخرین اخبار