۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

ترمز تجارت دریابرد کانتینر در ماه مارس کشیده شد

ترمز تجارت دریابرد کانتینر در ماه مارس کشیده شد
رشد تجارت دریابرد جهانی کانتینر در ماه مارس سال جاری میلادی روند نزولی 1.1 درصد را در مقایسه با ماه مارس سال گذشته به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۰۶۵۶
به گزارش گروه بین الملل مانا جدیدترین داده های منتشر شده از سوی مرکز ارقام تجارت های کانتینری CTS نشان می دهد، تجارت دریابرد جهانی کانتینر به 14 میلیون و 300 هزار TEU در ماه مارس سال جاری میلادی رسید که نسبت به 14 میلیون و 100 هزار TEU ماه مارس سال گذشته افت 1.1 درصد را به نمایش می گذارد.
این گزارش ادامه داد: پس از اینکه تجارت جهانی کانتینر شروع قوی را در سال جاری میلادی به نمایش گذاشت، اما تجارت مذکور در ماه مارس نسبتا مایوس کننده ظاهر شد چرا که به پایین تر از سطوح سال گذشته افول کرد.
نتیجه منفی عملکرد تجارت کانتینری در ماه مارس منجر به این شد که رشد تجارت کانتینری در مجموع سه ماه نخست سال جاری میلادی تاکنون به زیر چهار درصد برسد. در حالیکه در پایان ماه فوریه سال جاری میلادی به بیش از ده درصد رسیده بود.
حجم تجارت کانتینری در مسیر آسیای شرقی -اروپا از یک میلیون و 300 هزار TEUدر ماه مارس سال گذشته به یک میلیون و 100 هزار TEUدر ماه مارس سال جاری میلادی افت کرد، از سوی دیگر حجم تجارت کانتینری پاسیفیک غربی از یک میلیون و 500 هزار TEU در ماه مارس سال گذشته به یک میلیون و 300 هزار TEU در ماه مارس سال جاری میلادی نزول کرد.
لازم به ذکر است: در ماه فوریه سال جاری میلادی حجم تجارت کانتینری در سفر رفت آسیا-اروپا و سراسر اقیانوس آرام به ترتیب رشد 26.7 و 26.4 درصد را نسبت به ماه مارس سال گذشته به نمایش گذاشت.
به دنبال روند نزولی تجارت کانتینری در ماه مارس حجم تجارت کانتینری در مسیر تجاری آسیا-اروپا تنها رشد سه میلیون و 800 هزار TEU را در سه ماه نخست سال جاری میلادی به نمایش گذاشت، رقمی که حکایت از رشد زیر یک درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.
افت تجارت کانتینری در ماه مارس//
اما در مسیر آمریکای شمالی/ اروپا داستان به شکل متفاوتی روایت شد به گونه ای که تجارت کانتینری از آمریکای شمالی به اروپا با رشد 9.5 درصد در ماه مارس سال جاری میلادی همراه بود، به عبارت دیگر حجم جابه جایی کانتینری در مسیر مذکور و در سه ماه نخست سال جاری میلادی رشد 4.5 درصد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داد. از سوی دیگر رشد تجارت کانتینری در مسیر متقابل یعنی از اروپا به آمریکای شمالی نیز رشد 5.1 درصد را در سه ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به همراه داشت.
اما با همه این اوصاف، عملکرد تجارت کانتینری خوب در سراسر آتلانتیک نمی تواند نقابی بر چهره ناامید کننده تجارت دریابرد جهانی کانتینر در سه ماه نخست سال جاری میلادی باشد.
این گزارش در پایان به نقل از گروه تحلیلی- دریایی SeaIntel نوشت، به دنبال عملکرد ضعیف تجارت کانتینری در سراسر اقیانوس آرام و آسیا-اروپا، درمجموع تجارت های کانتینری در سفر رفت این مسیر افت 5.5 درصد را در ماه مارس سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار