۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی خبر داد:

آغاز انتقال گاز سکوهای فاز 14 به پالایشگاه نهم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی گفت: همسو با فرآورش حداکثری از میدان مشترک گازی پارس جنوبی و در راستای صیانت از منافع ملی، عملیات انتقال گاز از سکوی فاز 14 به پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد.
کد خبر: ۸۰۶۵۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمدمهدی هاشمی در جمع خبرنگاران ظرفیت پالایشگاه نهم پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پالایشگاه نهم بزرگترین پالایشگاه گازی ایران با برخورداری از ذخایر معادل 600 میلیارد متر مکعب حدود پنج درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به انتقال گاز از سکوی فاز 14 پارس جنوبی به پالایشگاه نهم گفت: همسو با فرآورش حداکثری از میدان مشترک گازی پارس جنوبی و در راستای صیانت از منافع ملی، عملیات انتقال گاز از سکوی فاز 14 به پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خورد.
مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: پروژه اتصال خط لوله گاز ترش و مرطوب فراساحل فاز 14 به پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت.
هاشمی در ادامه عنوان کرد: برای استفاده از ظرفیت خالی پالایشگاه نهم و صیانت از منافع ملی، شیرین سازی گاز سکو‌های فاز 14 پارس جنوبی آغاز شد.
وی با بیان اینکه بخش خشکی و تاسیسات پالایشگاهی فاز 14 در مرحله ساخت است اظهار داشت: عدم امکان بهره برداری از این فاز و همچنین مجاورت با فاز 12 پارس جنوبی، انتقال گاز از فاز 14 با فاز 12 در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان این مهم با موفقیت به سرانجام رسید.
 هاشمی افزود: در این مرحله حداکثر 14 میلیون متر مکعب گاز به پالایشگاه نهم تحویل و تصفیه خواهد شد.
مدیر پالایشگاه نهم گفت: دریافت گاز در پالایشگاه نهم نهایی شده و از تاریخ 14 اردیبهشت 97 و بعد از اتمام تعمیرات اساسی ردیف‌های اول تا چهارم این پالایشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت.
برچسب ها: سکوی
ارسال نظرات
آخرین اخبار