حوادث ناوگان 2

حوادث ناوگان 2
کد خبر: ۸۰۶۵۰

کتاب " حوادث ناوگان 2" با هدف جمع آوری تجزیه و تحلیل حوادث به منظور انتقال تجربیات حاصل از حوادث کشتی ها به جامعه دریانوردان از سوی شرکت مدیریت کشتی راهبران امید دریا منتشر شد.

 مجموعه حاضر دربردارنده حوادث عمده ای است که طی سال های 2015 لغایت 2017 میلادی در کشتی های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  به وقوع پیوسته است.

بدون شک تعداد کمی از حوادث بزرگی که در دریا رخ می دهند اتفاقی هستند. حوادث اغلب ریشه های مشترکی دارند که باید حتما مشخص شوند تا بتوان از آن ها درس گرفت و از وقوع دوباره آنها جلوگیری کرد.

بر اساس ماده 9 کد بین المللی مدیریت ایمنی(IMS)، حوادث و سوانح باید گزارش شود، به آنها رسیدگی شده و از نتایج بررسی ها برای جلوگیری از تکرار حوادثی مشابه در آینده استفاده نمود. بر اساس سامانه مدیریت ایمنی" دفتر ایمنی، کیفیت و  محیط زیست (HSQE) مسئول است تا اطمینان حاصل کند همه حوادثی که اتفاق افتاده اند و یا نزدیک بوده که اتفاق بیفتند گزارش شده، به آنها رسیدگی شده و نتایج آنها به کشتی های ناوگان و سایر بخش های ذیربط اعلام شود.

در مقدمه کتاب به قلم مهندس سید رضا سیدعلیزاده مدیرعامل شرکت مدیریت کشتی راهبران امید دریا آمده است: امیدواریم با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات ارزنده موجود در سطح سازمان، بتوانیم مستمرا شاهد بهبود سامانه مدیریتی کشتی ها و کاهش حوادث باشیم.

نسخه های کتابچه به کلیه شرکت ها و بخش های زیر مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتی های ناوگان و فعالان جامعه دریایی ارسال خواهد شد.

گفتنی است نسخه اول کتاب در زمستان سال 1393 تهیه و انتشار یافت که با استقبال گسترده ای روبه رو شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار