۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

کانال پاناما ترانزیت روزانه کشتی ها را افزایش داد

کانال پاناما ترانزیت روزانه کشتی ها را افزایش داد
کانال پاناما تعداد رزرو شناور‌های نئوپاناماکس از آبراه‌های مرتبط را افزایش داد و روزانه به هشت فروند رساند.
کد خبر: ۸۰۶۴۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال رشد تقاضا از زمان گشایش کانال توسعه یافته پاناما، در سال مالی ۲۰۱۸ میلادی که از نخستین روز اکتبر ۲۰۱۷ آغاز شد، کانال پاناما شاهد ترانزیت یک هزار و ۱۸۳ فروند شناور نئوپاناماکس شامل شناور‌های کانتینری، شناور‌های حمل LPG، حمل LNG و حمل فله خشک بود و اخیرا تعداد آن‌ها را به هشت فروند در روز افزایش داده است.
بر اساس این گزارش، میزان ترانزیت شناور‌های مذکور در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۷ میلادی رشد ۳۹ درصدی را تجربه کرده است. افزون بر آن، به دنبال افزایش پهنای شناور‌های نئوپاناماکس از آوریل سال جاری میلادی، کانال تصمیم جدید خود مبنی بر ترانزیت هشت فروند شناور در روز را اعلام کرد؛ بنابراین از نخستین روز ژوئن سال جاری میلادی حداکثر عرض شناور‌های تجاری و غیرتجاری برای عبور از آبراه‌های نئوپاناماکس کانال ۵۱.۲۵ متر خواهد بود (پیش از این ۴۹ متر بود).
کانال پاناما از زمان گشایش یکی از مهمترین لینک‌های ارتباطی در زنجیره تامین LNG جهان است چراکه اولین تراتزیت از آبراه‌های جدید در سال ۲۰۱۶ میلادی را یک شناور LNG انجام داد. این کانال در تاریخ ۳۰ آوریل سال جاری میلادی برای اولین بار شاهد ترانزیت شناور LNG Sakura از ژاپن به مقصد آمریکا بود و این اقدام آغازگر ترانزیت شناور‌های LNG بین آمریکا و آسیا در مسیر تجاری جدید شد.
این گزارش ضمن اشاره به سال مالی ۲۰۱۸ میلادی ادامه داد: انتظار می‌رود ترافیک LNG کانال در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۷ میلادی رشد ۵۰ درصدی را تجربه کند و از ۱۶۳ مورد ترانزیت به ۲۴۴ مورد برسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار