۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

سه دزدی دریایی در ماه گذشته میلادی ثبت شد

سه دزدی دریایی در ماه گذشته میلادی ثبت شد
مرکز اشتراک اطلاعاتِ سازمان گزارش دزدی دریایی موسوم به ReCCAP ISC از ثبت سه دزدی و حمله مسلحانه به شناور‌ها در آسیا و در آوریل سال جاری میلادی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۴۵
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از ReCAAP ISC، اقیانوس های جهان درحالی آرامش نسبی حاکم در آوریل سال جاری میلادی را تجربه کرد که گزارش حملات موفق و ناموفق مبنی بر گروگان گیری خدمه یا ربودن شناور‌ها با هدف فروش بار نفت آن‌ها در زمان مذکور و در دریای سولو و سلبس ثبت نشد و تعداد کل حوادث به سه مورد رسید.
بر اساس این گزارش، در ماه گذشته میلادی سه دزدی رخ داد که دو مورد آن بصورت حمله مسلحانه به شناور‌ها بود اما هر سه مورد این دزدها باناکامی مواجه شدند. دو حمله مسلحانه در لنگرگاه Muara Berau واقع در Samarinda و Kalimantan در حالی ثبت شد که شناور‌ها به ترتیب در حال گذر از تنگه مالاکا و سنگاپور (SOMS) بودند.
گزارش ReCAAP ISC ادامه داد: روند افزایشی در حوادث ناشی از دزدی دریایی در منطقه SOMS و در بازه زمانی ژانویه-آوریل سال جاری میلادی حاکم بود این در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میلادی تنها یک مورد دزدی ناموفق در منطقه ثبت شده بود.
این گزارش ضمن اشاره به دریای سولو-سلبس افزود: خطر گروگان گیری خدمه از بین نرفته و همچنان ادامه دارد از این رو بهتر است شناور‌ها مسیر خود را تا جایی که امکان پذیر است، تغییر دهند و یا در غیر اینصورت اقدامات هوشیارانه‌ای را اتخاذ و در سریع‌ترین زمان ممکن هر گونه مورد مشکوکی را به مراکز مربوطه اعلام کنند.
برچسب ها: دزد دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار