۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

همکلاری استراتژیک دی پی ورلد با کانال سوئز

همکلاری استراتژیک دی پی ورلد با کانال سوئز
اپراتور بندری دی پی ورلد با همکاری احزاب وابسته به دولت مصر، به دنبال توسعه پایانه داخلی چندمنظوره (ICD) در این کشور است.
کد خبر: ۸۰۶۴۴
به گزارش گروه بین الملل مانا اپراتور بندری دی پی ورلد با همکاری احزاب وابسته به دولت مصر، در تلاش برای تقویت بار است که در این زمینه سعی در توسعه پایانه داخلی چندمنظوره (ICD) در این کشور دارد.
در این راستا  شرکت هلدینگ حمل و نقل زمینی و دریایی مصر و اداره کانال سوئز، با حضور مدیران ارشد و عامل ترمینال اپراتور دی پی ورلد تفاهم نامه‌ای سه جانبه با هدف توسعه تاسیسات در مصر و افزایش حجم جابه جایی بار امضا شد.
بر اساس این گزارش، دی پی ورلد کنسرسیوم مربوطه را مدیریت خواهد کرد و در صورتی که مزایده برنده شود، این اپراتور بندری جایگاه ویژه خود را به عنوان مرکز داخلی لجستیکی پیدا می‌کند. افزون بر آن، ICD مفروض قرار است یک مرکز توزیع ایجاد و جریان جابه جایی بار بین شناور‌ها و شبکه‌های اصلی حمل و نقل زمینی را تقویت کند.
در همین راستا، مدیر دی پی ورلد گفت: توسعه زیرساخت تجاری با هدف ارتقاء دسترسی پس کرانه به مرز‌ها برای ترانزیت بار و به ویژه برای برآوردن نیاز‌های روبه رشد اقتصاد آفریقا ضروری است. این همکاری، روابط استراتژیکی ما با مصر را شکل می‌دهد به گونه‌ای که درصدد افزایش بیشتر همکاری‌ها با منطقه اقتصادی کانال و شرکت هلدینگ حمل و نقل زمینی و دریایی مصر هستیم.
وی ادامه داد: همکاری مذکور با حمایت مستقیم رهبران امارات متحده عربی برای اشتراک تجارب جهانی کشور‌های همسایه انجام می‌شود. مفتخریم تا ضمن حمایت از دولت مصر با هدف رشد اقتصادی، روابط تاریخی خود را با این کشور قوت دهیم چراکه ۱۰ سال از فعالیت ما در بندر Sokhna می‌گذرد و این بندر مرکز اتصال روابط اقتصادی و اجتماعی دو کشور به حساب می‌آید.
پیش از این نیز، دی پی ورلد توافق نامه‌ای را با اداره کانال و منطقه اقتصادی سوئز به امضا رسانده بود که به موجب آن فعالیت در توسعه منطقه مسکونی و صنعتی در Sokhna آغاز شود.
در ادامه این گزارش، مدیر منطقه اقتصادی کانال سوئز گفت: این همکاری گامی سازنده برای درک استراتژی دولت مصر در توسعه زیرساخت‌های بنادر دریایی و خشک است و ضمن فراهم آوردن موجبات رشد جهانی تجارت آتی، جایگاه بنادر مصر و رشد سریع آن‌ها در گرایش‌های متغیر جهانی تثبیت کرده و بازار رقابتی مثبتی ایجاد می‌کند.
در پایان این گزارش، مدیر شرکت هلدینگ حمل و نقل زمینی و دریایی نیز همکاری مذکور را استراتژیک خواند و گفت: استراتژی مصر برای توسعه پایدار و سیاست وزارت تجارت با هدف افزایش فعالیت‌ها و سرمایه گذاری‌ها در پروژه‌هایی که ارتقاء زیرساخت‌ها را تسهیل و ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی، سود دهی بالایی برای شرکت‌های این کشور فراهم می‌کند، قابل تقدیر است. افزون بر آن، حضور منطقه اقتصادی کانال سوئز به عنوان شریک استراتژیک دی پی ورلد در بنادر مصر، میزان موفقیت پروژه‌ها را با تکیه بر ایجاد اتصال آن به منطقه اقتصادی و با هدف دستیابی به توسعه و هدف سرمایه گذاری افزایش می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار