۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
از ۱۵ اردیبهشت

اجرای تعرفه های جدید بندری کلید خورد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی شدن تعرفه های جدید بنادر ازتاریخ ١٥ اردیبهشت خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۲۴
به گزارش مانا  محمدعلی حسن زاده در گردهمایی کارشناسان تعرفه بنادر، گفت: رویکرد و استراتژی اصلی سازمان بنادر و دریانوردی با استناد به قانون تسریع در تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور، شفاف سازی تعرفه های مندرج در کتابچه تعرفه، کاهش هزینه کالاهای وارده و یا صادره از بنادر اعم از وارداتی، صادراتی و ترانزیتی است.
 وی درباره مسئولیت گسترده  سازمان بنادر و دریانوردی بر مباحث و مدیریت امور بندری، دریایی و بازرگانی بر مبنای آیین نامه تأسیس سازمان و بر اساس آن نقش تعرفه ای در روان سازی تجارت از بنادر کشور است، اذعان داشت: سازمان بنادر تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری را اصلاح کرده است تا به واسطه آن بتواند تجارت کشور را توسعه دهد.
 حسن زاده با بیان اینکه  تعرفه های جدید سازمان بنادر و دریانوردی تدوین و از تاریخ ١٥ اردیبهشت اجرا شده است، تصریح کرد: تعرفه های جدید بنادر به رونق تجارت دریایی کمک خواهد کرد و به هر ترتیب سازمان بنادر و دریانوردی با هدف تسهیل تجارت و توسعه حمل و نقل دریایی کشور تعرفه های بندری را کاهش داد.
 لازم به یادآوری است در راستای ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای کتابچه تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی و نیز بهره برداری بهینه از کتابچه یاد شده، جلسه کارشناسی اجرای تعرفه در سال ١٣٩٧، با حضور کارشناسان تعرفه بنادر برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار