۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

گمانه زنی ها درباره تعیین محدوده شهر بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر

پس از چند سال، دوباره گمانه زنی ها درباره تعیین محدوده شهر بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر و ارتقا بندر امام (سربندر) به شهرستان در محافل عمومی و فضای مجازی و رسانه های محلی مطرح شده است.
کد خبر: ۸۰۶۱۷
به گزارش خبرنگار مانا، این گمانه زنی ها که در چند روز اخیر به اوج خود نزدیک شده به محافل عمومی نیز کشیده شده و برخی از اعلام قریب الوقوع بودن اعلام شهرستان بندر امام خمینی(ره) یا همان سربندر خبر می دهند.
موضوع تعیین محدوده بندر امام خمینی(ره) و شهرستان ماهشهر چند سال قبل نیز در محافل عمومی و رسانه ای منطقه نیز کشیده شده اما هیچ گاه جامه عمل نپوشید.
اهالی منطقه می گویند: شهر بندر امام خمینی(ره) با بیش از 70هزار نفر استحقاق تبدیل شدن به شهرستان را دارد و چنانچه این امر محقق شود این منطقه به سرعت در مدار توسعه قرار می گیرد.
مردم این منطقه بارها از نماینده این منطقه در مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا این منطقه به شهرستان ارتقا یابد.
در همین حال محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر ضمن رد تعیین محدوده شهر بندر امام خمینی (ره) و شهرستان ماهشهر گفت: تاکنون اتفاق خاصی در این ارتباط صورت نگرفته است.  
وی گفت: تاکنون هیچ ابلاغیه ای یا بخشنامه ای از حوزه معاونت سیاسی استاندار خوزستان یا وزارت کشور درباره  تعیین این دو حوزه شهری یا تبدیل بخش سربندر به شهرستان دریافت نشده است. بنابراین چنین فضاسازی رسانه ای نمی تواند درست و در راستای منافع عمومی مردم باشد.
وی برپایی هرگونه تجمع و اعتراض های مردمی در این خصوص را تکذیب کرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در این باره تصریح کرد: هنوز تصمیمی برای ارتقای بندرامام خمینی (ره) به شهرستان و تعیین حدود این دو نقطه شهری گرفته نشده است.
دکترعلی حسین حسین زاده با بیان اینکه ارتقای سیاسی هر نقطه شهری تابع شرایط خاصی است و بستگی به تصمیم وزارت کشور و تصویب در هئیت دولت دارد.
وی گفت: برای ارتقای بخش بندر امام خمینی (ره) یا سربندر به شهرستان و جدایی از شهرستان بندری ماهشهرپیشنهاداتی وجود داشته که در دست بررسی است اما هیچگونه تصمیمی اتخاذ نشده است.
علی گلمرادی نماینده ماهشهرو هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز هرگونه تصمیم برای جداسازی شهر بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر را رد کرد.
بخش شهری بندر امام خمینی(ره) یا سربندر از توابع شهرستان ماهشهر است و فاصله آن با مرکز شهر ماهشهرحدود 10کیلومتراست.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار