۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

توصیف بازار فله و نفت چین در ماه مارس جاری

توصیف بازار فله و نفت چین در ماه مارس جاری
شرکت کارگزاری Bonchero Costa مستقر در ایتالیا در گزارش ماهانه خود بازار تجارت فله ، نفت و گاز چین را به دایره توصیف کشاند. 
کد خبر: ۸۰۶۰۷
به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت کارگزاری Bonchero Costa مستقر در ایتالیا وضعیت تجارت در بازار فله، نفت و گاز چین را در ماه مارس سال جاری میلادی شرح داد و به مقایسه آن با سال گذشته نیز پرداخت.
در ماه مارس سال جاری میلادی چین ۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتن سنگ آهن را وارد کرد، رقمی که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی روند افزایشی ۱.۸ درصد و نسبت به ماه مارس سال گذشته افت ۱۰.۲ درصد را نشان می‌دهد. واردات سنگ آهن از ماه ژانویه الی می‌سال جاری میلادی با رسیدن به ۲۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن روند کاهشی ۰.۲ درصد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. اما با این وجود به دنبال بهبود فصلی تقاضا و هم تمرکز چین برای واردات سنگ آهن با درجه کیفیت بالاتر شاهد روند افزایش واردات این محصول در ماه‌های آینده خواهیم بود.
 
نفت گاز فله چین//

در ماه مارس سال جاری میلادی میانگین قیمت واردات سنگ آهن به ۷۱.۵ دلار برای هر متر تن رسید. رقمی که افت ۶.۵ درصد را نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی و ۱۷.۴ درصد را نسبت به ماه مارس سال جاری میلادی نشان می‌دهد.
 
نفت گاز فله چین//
تولید فولاد چینی در ماه مارس سال جاری میلادی ۷۴ میلیون تن برآورد شد، رقمی که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی و ماه مارس سال گذشته به ترتیب روند افزایشی ۱۳.۹ و ۲.۸ درصد را نشان می‌دهد.کل تولید فولاد در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۲۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی پنج درصد را نشان می‌دهد. از آنجائیکه چین بر کنترل کیفیت و آلودگی هوا متمرکز است، تقاضای فولاد پایین و در نتیجه تولید فولاد چینی در سال جاری میلادی روند آهسته و کندی به خود خواهد گرفت.
 
نفت گاز فله چین//
در ماه مارس سال جاری میلادی، چین پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات فولاد را صادر کرد که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی روند افزایشی ۱۶.۶ درصد و نسبت به ماه مارس سال گذشته روند نزولی ۲۵.۲ درصد را نشان می‌دهد.
افزون بر این  در سه ماه نخست سال جاری میلادی صادرات فولاد چینی با رسیدن به ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن افت ۲۶.۹ درصد سال به سال را نشان داد.
در ماه مارس سال جاری میلادی چین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد را وارد کرد که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی روند افزایشی ۲۰.۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴.۹ درصد را به همراه داشت.
علاوه بر این واردات در سه ماه نخست سال جاری میلادی به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید، رقمی که حکایت از افت ۰.۸ درصد سال به سال داشت.
 
 
نفت گاز فله چین//
 
 چین هفت میلیون و 300 هزار تن بوکسیت (هیدروکسید آلومینیم ) را در ماه مارس سال جاری میلای وارد کرد. رقمی که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی افزایش 19.3 درصد و نسبت به ماه مارس سال گذشته رشد 43.5 درصد را به نمایش می گذارد. در سه ماه نخست سال جاری میلادی 20 میلیون و 400 هزار تن بوکسیت وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 46.6 درصد را نشان می دهد.
 چین دو میلیون و 900 هزار تن سنگ معدن نیکل را در ماه مارس سال جاری میلادی وارد کرد، رقمی که حکایت از رشد 91.4 درصد نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی و 247.2 درصد در مقایسه با ماه مارس سال گذشته دارد. افزون بر این در سه ماه نخست سال جاری میلادی شش میلیون و 600 هزار تن سنگ معدن نیکل وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 117.2 درصد را نشان می دهد.
 در ماه مارس سال جاری میلادی چین چهار میلیون تن ذغال سنگ را وارد کرد که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی روند افزایشی 38.0 درصد و نسبت به ماه مارس سال گذشته افت 37.5 درصد را نشان داد. مجموع واردات در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 12 میلیون تن رسیدکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 29.9 درصد را به نمایش می گذارد.
 در ماه مارس سال جاری میلادی چین 22 میلیون و 700 هزار تن ذغال سنگ بخار و  لیگنیت را وارد کرد که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی روند افزایشی 26.0 درصد و نسبت به ماه مارس سال گذشته روند افزایشی 44.8 را نشان می دهد. افزون بر این کل واردات در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 63 میلیون و 400 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی 33.3 درصد را به نمایش می گذارد.
چین در ماه مارس سال جاری میلادی پنج میلیون و 700 هزار تن سویا را وارد کرد که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی روند افزایشی 44 درصد و نسبت به ماه مارس سال گذشته روند نزولی 10.5 درصد را نشان می دهد. واردات این محصول در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 19 میلیون و 600 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی دو درصد را نشان می دهد.
واردات ذرت چین در ماه مارس سال جاری میلادی به 0.6 میلیون تن رسیدکه نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی افت 41.5 درصد را نشان می دهد. افزون بر این در سه ماه نخست سال جاری میلادی نیز چین  0.55 میلیون تن ذرت را وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی 80.8 درصد را به نمایش می گذارد.
چین در ماه مارس سال جاری میلادی 0.3 میلیون تن شکر را وارد کرد که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی روند افزایشی 34.5 درصد و نسبت به ماه مارس سال گذشته رشد 89.9 درصد را نشان می دهد. در سه ماه نخست سال جاری میلادی وادات این محصول از چین به 0.8 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 90.5 درصد را به نمایش می دهد.
در ماه مارس سال جاری میلادی چین 39 میلیون و 200 هزار تن نفت خام را وارد کرد که نسبت به ماه فوریه سال جاری میلادی روند افزایشی 21.4 درصد و نسبت به ماه مارس سال گذشته رشد 0.6 درصد را نشان می دهد. افزون بر این در سه ماه نخست سال جاری میلادی چین 112 میلیون و 100 هزار تن نفت خام را وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7.0 درصد را به نمایش می گذارد.
برچسب ها: فله بر نفت چین
ارسال نظرات
آخرین اخبار