۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

ظرفیت بالای گردشگری دریایی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: امکان فعالیت گردشگری و حمل و نقل دریایی اکنون از خرمشهر تا دارخوین وجود دارد اما باید تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.
کد خبر: ۸۰۶۰۴
دکترغلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به انجام مطالعات بیشتر برای کار تفریحی و همچنین امکان انتقال کالا به صورت دریایی تا اهواز اظهار داشت: این مطالعات با همکاری سازمان میراث فرهنگی، سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی  صورت می گیرد.
وی افزود: ظرفیت زیادی در زمینه گردشگری دریایی، رودخانه ای و تالابی در خوزستان وجود دارد که باید شکوفا شوند.
شریعتی ادامه داد: سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی رودخانه ها نیز تاکنون مطالعات و اقدامات خوبی در بحث گردشگری دریایی و رودخانه ای انجام داده است.
وی به نقش منطقه آزاد اروند در توسعه گردشگری دریایی خاطر نشان کرد: مناطق ساحلی خوزستان ظرفیت های بسیاری برای توسعه گردشگری دریایی وجود دارد که تاکنون از این ظرفیت ها استفاده مطلوب نشده است.
استاندار خوزستان سفر یک میلیون و 500هزار نفری به مناطق ساحلی و بندری خوزستان در ایام نوروزی امسال تصریح کرد: هنوز زیرساخت های گردشگری دریایی در خوزستان به طور کامل آماده نشده است.
وی اظهار داشت:  بخش خصوصی و تورهای گردشگری باید در زمینه شناساندن جاذبه های گردشگری دریایی تلاش کنند.
استاندار خوزستان از رویکرد اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر در توسعه گردشگری دریایی گفت: اداره بندر خرمشهر در ایام نوروزی تمام امکانات خود را برای پذیرایی از گردشگران و بهره گیری از جاذبه های دریایی بسیج کرد.
شایان ذکر است استاندار خوزستان از ظرفیت ها و پروژه های گردشگری در شهرهای بندری خرمشهر و آبادان و منطقه آزاد اروند بازدید کرد.
وی اجرای طرح ورود گردشگران خارجی که با استفاده از قانون اداره مناطق آزاد کشور ، بدون ویزا وارد منطقه آزاد اروند می شوند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر موثر خواند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار