۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

صادرات 20 هزار تن میگوی پرورشی به اروپا و آسیا

صادرات 20 هزار تن میگوی پرورشی به اروپا و آسیا
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از صادرات 20 هزار تن میگوی پرورشی به بازارهای هدف بین المللی تا پایان سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۰۲
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، سال گذشته در مجموع 32 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد که  20 هزار تن  آن به بازارهای هدف بین المللی صادر شدو 12 هزار تن مابقی میگوی پرورشی تولید شده در بازار داخلی توزیع و به مصرف هموطنان رسید.
به گفته این فعال بخش خصوصی در امر تولید و صادرات میگو، میگوهای پرورشی به کشورهای اروپایی، عربی و جنوب شرق آسیا صادر شده اند.
خدایی با اشاره به اینکه سال 95، 22 هزار تن میگوی پرورشی تولید شده بود، اذعان داشت: از این میزان میگوی تولید شده 15 هزار تن صادر و هفت هزار تن نیز در اختیار بازار داخلی قرار گرفت.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با بیان اینکه افزایش تولید میگوی پرورشی در سال 96 منجر به توزیع بیشتر میگوی پرورشی در بازار داخلی شد، بیان داشت : همواره افزایش تولید، سر ریز به بازار داخلی را به همراه خواهد داشت.
وی به افزایش سرمایه گذاری شرکت های تولیدی در زمینه بسته بندی و فرآوری میگو همزمان با افزایش میزان تولید آن در سال گذشته خبر داد.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: هم اکنون شاهد رقابت ایجاد شده در فروشگاه های زنجیره ای بین فروش محصولات آبزیان با بخش گوشت قرمز هستیم که این امر نوید بخش افزایش مصرف سرانه آبزیان در بین عموم مردم است.
خدایی با اشاره به ثابت ماندن قیمت جهانی میگو در سال گذشته، خاطرنشان ساخت: این امر باعث شد تا قیمت میگو در بازار داخلی نیز بدون افزایش نرخ به مصرف کنندگان عرضه شود.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان اظهار کرد: هم اکنون قیمت فروش هر کیلو میگوی پرورشی در بازار داخلی  بسته به سایز میگو به طور متوسط 50 هزار تومان است که در مقایسه با قیمت گوشت قرمز به هیچ وجه گران نیست.
وی یادآور شد: افزایش قیمت دلار در سال گذشته، باعث شد تا صادرکنندگان بهره اقتصادی بیشتری از صادرات میگوی پرورشی داشته باشند.
به گفته رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، با برنامه ریزی های انجام شده در استان های تولیدکننده میگو شامل هرمزگان، بوشهر، گلستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان، امسال شاهد افزایش تولید خواهیم بود.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از پیش بینی تولید 40 هزار تن میگوی پرورشی در سال 97 خبر داد و گفت: تولید میگوی امسال در مقایسه با سال گذشته حداقل با هشت هزار تن افزایش همراه خواهد بود.
وی تاکید کرد: بدون شک افزایش تولید، افزایش صادرات و  ارزآوری را برای کشور به همراه خواهد داشت و نوید بخش توسعه هر چه بیشتر صنعت میگوی کشور خواهد بود.
 
برچسب ها: میگو صادرات
ارسال نظرات
آخرین اخبار