۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مونسان در همایش بین‌المللی خلیج‌فارس در بوشهر:

خلیج فارس یک میراث ارزشمند است

خلیج فارس یک میراث ارزشمند است
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: دولت تدبیر و امید و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای رونق گردشگری در استان‌های جنوبی برنامه‌های مختلفی را در دست دارد که اجرای طرح تعطیلات زمستانی یکی از این برنامه‌هاست.
کد خبر: ۸۰۵۹۷
به‌گزارش مانا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در دوازدهمین همایش بین‌المللی خلیج‌فارس که در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر و با حضور مهمانان داخلی و خارجی و جمعی از مسئولان ملی و استانی و پژوهشگران ایرانی و بین‌المللی برگزار شد ضمن تبریک روز تاریخی 10 اردیبهشت که مقارن با خروج استعمارگران از منطقه خلیج‌فارس است به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی در طول دفاع مقدس به‌ویژه شهدایی که در دفاع از خلیج‌فارس به شهادت رسیده‌اند ادای احترام کرد.
وی ادامه داد: این خطه دارای روحیه استعمارستیزی و استکبارستیزی است و نمونه‌ای از روحیه مردم ایران در دفاع از سرزمین ایران است که ازجمله دلاورمردی‌های بزرگ مردم بوشهر می‌توان به دلاوری‌های رئیسعلی دلواری اشاره کرد.
مونسان تصریح کرد: خلیج‌فارس اگرچه ادامه آبراهه‌ای به‌نام دریای عمان است، اما یکی از بزرگ‌ترین آبراهه‌های دنیاست و یک میراث ارزشمند است که همیشه در ارتقا و پیشرفت ایران اسلامی نقش مهمی داشته است.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: خوشبختانه دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جزایر جنوبی ازجمله سواحل مکران، اعتبارات خوبی برای رونق اقتصادی در استان‌های جنوبی و ساحلی اختصاص یافته است.
وی در ادامه به نقش خلیج‌فارس در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری اقتصاد سوم دنیاست و در ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و کارکرد مهمی در دنیا پیدا کرده است. در ایران  نیز گردشگری کارکردی اقتصادی و اجتماعی دارد. در حوزه اقتصادی، گردشگری می‌تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک کند و در بخش اجتماعی نیز صنعت گردشگری با موضوعات مختلفی مانند بوم‌گردی توانسته است جلوی مهاجرت را بگیرد و حتی باعث مهاجرت معکوس شده است.
معاون رئیس‌جمهوری بیان کرد: امید است دولت و مجلس کمک کنند تا طرح تعطیلات زمستانی  اجرایی شود و با اجرای این طرح بویژه در نیمه دوم سال بتوان به رونق و توسعه گردشگری کمک کرد.
معاون رئیس‌جمهوری افزود: سازمان میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری در استان‌های جنوبی برنامه‌های مختلفی دارد که جذب سرمایه‌گذار یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که این سازمان دنبال می‌کند و امیدواریم با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه گردشگری استان‌های جنوبی شاهد روزهای پررونق‌تر برای گردشگری استان‌های جنوبی کشور باشیم.
خلیج‌فارس، تعیین‌کننده‌ترین آبراه بین‌المللی
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بوشهر نیز در این مراسم گفت: خلیج‌فارس در جغرافیا و تاریخ عمری حدود 500هزار سال دارد. 
امام‌جمعه بوشهر افزود: این آبراه اگرچه سومین آبراه بزرگ جهان است ، تعیین‌کننده‌ترین آبراه بین‌المللی در تحولات جهانی است و خلیج‌فارس رامی توان  از منظرهای مختلف ازجمله منظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی و فناوری  بررسی کرد.
وی ادامه داد: از منظر اقتصاد، خلیج‌فارس  بی‌تردید دارای مهم‌ترین جغرافیای اقتصاد جهان است که با ارزش‌ترین جغرافیای اقتصاد، اقتصاد کرانه‌ای است .
آیت‌الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت گردشگری و نقش دریا در این صنعت اشاره کرد و افزود: اگر گردشگری با مبانی مهم این حوزه که دارای یک سند و افق و نگاه جامع مانند گردشگری فرهنگی، گردشگری تاریخی، گردشگری پزشکی و... است، همراه شود، نتیجه آن رشد در عرصه‌های مختلف بویژه گردشگری است  که  می‌تواند در توسعه اقتصاد کشور تأثیری شگرف داشته باشد. به همین دلیل است که می‌توان با تنظیم سند دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی صحیح، به شکوفایی اقتصاد براساس آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است، دست یافت.
در پایان این مراسم تمبر یادبود دوازدهمین همایش بین‌المللی خلیج‌فارس و کتاب مجموعه مقالات و کتاب دکتر مشایخی با موضوع خلیج‌فارس با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان ملی و استانی، رونمایی شد.

                                                                                         
ارسال نظرات
آخرین اخبار