۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

طرح تعطیلات زمستانی در استان‌های جنوبی و ساحلی اجرا می‌شود

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: برای بهره‌مندی از گردشگری سواحل، در نیمه دوم سال طرح تعطیلات زمستانی در استان‌های جنوبی و ساحلی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۰۵۹۲

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی‌اصغر مونسان در دوازدهمین همایش بین‌المللی خلیج‌فارس که در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر ضمن تبریک روز تاریخی 10 اردیبهشت که مقارن با خروج استعمارگران از منطقه خلیج‌فارس است به جایگاه استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت:این خطه دارای روحیه استعمارستیزی و استکبارستیزی است و نمونه‌ای از روحیه مردم ایران در دفاع از سرزمین ایران است که ازجمله دلاورمردی‌های بزرگ مردم بوشهر می‌توان به دلاوری‌های رئیس‌علی دلواری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه رشادت بوشهر‌ی‌ها در مبارزه با استعمار انگلیس نماد و افتخار همه ایرانیان در دفاع از خلیج فارس است افزود: در همه ادوار تاریخی صحبت از خلیج‌فارس بوده است و ایرانیان همواره با مردم مناطق مختلف دنیا در ارتباط بوده‌اند و دادوستد و تجارت داشته‌اند، ضمن این‌که ازجمله اسناد تاریخی استان بوشهرمی‌توان به لیان و سیراف اشاره کرد.

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد:خلیج‌فارس اگرچه ادامه آبراهه‌ای به‌نام دریای عمان است، اما یکی از بزرگ‌ترین آبراهه‌های دنیاست و یک میراث ارزشمند است که همیشه در ارتقا و پیشرفت ایران اسلامی نقش مهمی داشته است.

وی، تنوع و غنای جغرافیایی را یکی دیگر از امتیازات خلیج‌فارس دانست و گفت: این امتیازات و فرصت‌ها باعث شده تا ایرانیان همیشه در طول تاریخ از ظرفیت‌های بزرگ خلیج‌فارس در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: خوشبختانه دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جزایر جنوبی ازجمله سواحل مکران امسال اعتبارات خوبی برای رونق اقتصادی در استان‌های جنوبی و ساحلی اختصاص یافته است.

مونسان  به نقش خلیج‌فارس در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری اقتصاد سوم دنیاست و در ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و کارکرد مهمی در دنیا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه  گردشگری در کشور ما کارکردی اقتصادی و اجتماعی دارد خاطر نشان کرد: گردشگری در حوزه اقتصادی می‌تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک کند و در بخش اجتماعی نیز صنعت گردشگری با موضوعات مختلفی مانند بوم‌گردی توانسته است جلوی مهاجرت را بگیرد و حتی باعث مهاجرت معکوس شده است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه پیشرفته‌ترین شهر‌ها در جهان در کرانه دریا‌ها قرار دارند، تاکید کرد: وجود منابع سرشار خلیج‌فارس و ویژگی‌های طبیعی و زمین شناختی آن فرصت زیادی برای ایجاد بندرگاه و بهره‌برداری از مزایای فرهنگی و اقتصادی آن فراهم کرده است.

مونسان گفت: حوزه گردشگری از ظرفیت‌های مهم خلیج فارس است و استفاده از این ظرفیت در دستور کار ما قرار دارد.

وی رونق تولید، ایجاد اشتغال و کسب درآمد ارزی برای کشور را از جمله منافع اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و کمک به دیپلماسی عمومی را از جمله منافع و کارکرد‌های اجتماعی و فرهنگی توسعه گردشگری عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: برای حمایت از صنعت گردشگری در مناطق جنوبی کشور طرح تعطیلات زمستانه در دستور کار قرار دارد که پیگیری و تصویب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار