۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

افزایش 15 درصدی صادرات از گمرک امیرآباد

افزایش 15 درصدی صادرات از گمرک امیرآباد
درآمدهاي وصولی گمرك اميرآباد از ابتدای سال جاری به 47 میلیارد ریال رسيد که اين ميزان در مقایسه با درآمد 24 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، به میزان 96 درصد افزايش داشته است.
کد خبر: ۸۰۵۸۹
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری تاکنون، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 46 هزار و 13 هزار تن به ارزش دو ميليون و 104 هزار و  423 دلار بوده است.
امیر جمشیدی ادامه داد: صادرات انجام شده به مقصد نهایی كشورهاي  روسیه، تركمنستان و قزاقستان انجام شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: این میزان صادارت انجام شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن دو درصد و از نظر ارزش 15 درصد افزايش داشته است.
به گفته وی، کالاهایی از جمله سیمان، كلينگر و سيب درختي مهمترین اقلام صادراتی بوده اند که از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد صادر شده اند.
جمشیدی یادآور شد: همچنين در مدت مذکور، 160 هزار و 290 تن انواع کالا  به ارزش 40 میلیون و 88 هزار دلار از طريق این گمرک وارد كشور شده است.
به گفته وی، این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 15 درصد و از نظر ارزش 43 درصد افزايش داشته است .
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اظهار کرد: عمده ترین کالاهای وارد شده شامل: غلات به ویژه جو و ذرت، آهن آلات  و همچنین روغن و دانه هاي روغني بوده است.
وی یادآور شد: کالاهای مذکور از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد  از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ايتاليا و چین وارد کشور شده است.
جمشیدی با اشاره به ترانزیت خارجی انجام شده از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری 12 هزار و 984 تن کالا به ارزش 9 ميليون و 89 هزار دلار از طریق گمرک اميرآباد ترانزیت خارجی  شده است.
به گفته این مقام مسئول در گمرک امیرآباد، اين مقدار ترانزیت خارجی،  50 درصد از لحاظ وزن و 102 درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، بیان داشت: کالاهایی چون آهن آلات از جمله مهمترین محمولات ترانزیتی بوده است.
جمشیدی خاطر نشان کرد: درآمدهاي وصولی گمرك اميرآباد از ابتدای سال جاری به 47 میلیارد ریال رسيد که اين ميزان در مقایسه با درآمد 24 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، به میزان 96 درصد افزايش داشته است .
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار