۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

افزایش 26 درصدی درآمد عمومی گمرکات گیلان

افزایش 26 درصدی درآمد عمومی گمرکات گیلان
گمرکات گیلان از ابتدای سال جاری، 299 میلیون و 127هزار ریال درآمد داشته است که نسبت به سال گذشته در همین مدت 26 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۰۵۸۲
مدیر کل گمرکات استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری تاکنون، 70 هزار و 412 تن ‌کالا به ارزش 39 میلیون هزار و 402 دلار کالا از طریق گمرکات استان گیلان صادر شده است.
ابوالقاسم یوسفی نژاد تصریح کرد: کالاهای صادر شده شامل انواع محصولات معدنی محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، خرما، کشمش، چای، محصولات‌معدنی ‌و مصنوعات‌ آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات‌نساجی ‌و محصولات پلاستیکی‌ است.
به گفته وی، این محصولات به ‌کشورهایی نظیر روسیه، آذربایجان، اوکراین و عراق، قزاقستان، افغانستان، گرجستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شده است.
وی خاطرنشان ساخت: میزان صادرات انجام شده از ابتدای سال تاکنون در مقایسه  با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 135 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 86 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل گمرکات استان گیلان تاکید کرد: آمارهای اخذ شده از گمرکات استان گیلان حاکی از آن است که در میان گمرکات استان، گمرک آستارا بیشترین میزان صادرات را در مدت مذکور به خود اختصاص داده است. 
یوسفی نژاد ادامه داد: همچنین در مدت مذکور، 96 هزار و 210 تن کالا به ارزش 91 میلیون 856 هزار و 643 دلار شامل آهن‌آلات و ماشین‌آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات مربوطه ، چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد شده است.
وی اذعان داشت: این محصولات از کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ژاپن، ترکیه و... به استان گیلان وارد شده است.
این مقام مسئول در استان گیلان خاطرنشان کرد: این مقدار واردات انجام شده از طریق گمرکات استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 12 درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری 126 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گفته یوسفی نژاد، 19 هزار و 360 تن کالا به ارزش 19 میلیون و 719 هزار و  135دلار از مرزهای استان ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی یک درصد افزایش و به لحاظ ارزش دلاری هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مدیر کل گمرکات استان گیلان در ادامه به ترانزیت انجام شده از طریق گمرکات گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: ترانزیت انجام شده  از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و ... صورت گرفته است.
وی اذعان داشت: عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان شامل سوخت، آهن‌آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین‌آلات صنعتی و البسه و سایرمحصولات شیمیایی بوده است.
یوسفی نژاد عنوان کرد: همچنین در یک ماهه نخست امسال 53 هزار و 980 نفر به کشور وارد و 43 هزار و  48 نفر از کشور خارج شده‌اند.
وی تاکید کرد: این میزان تردد از طریق گمرکات استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزایش از لحاظ مسافر ورودی و 31 درصد افزایش از لحاظ مسافران خروجی را نشان می‌دهد.
این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: گمرکات گیلان در فروردین ماه امسال 299 میلیون و 127هزار ریال درآمد داشته است که نسبت به سال گذشته در همین مدت 26 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار