۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
در اروندرود:

بوق کشتی ها به مناسبت روز ملی خلیج فارس به صدا درآمد

بوق کشتی ها به مناسبت روز ملی خلیج فارس به صدا درآمد
بوق کشتی ها و شناورهای درحال حرکت در آبراه بین المللی اروندرود به مناسبت 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس به صدا درآمد.
کد خبر: ۸۰۵۷۴
به گزارش خبرنگار مانا، دریانوردان با برافراشتن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بر عرضه کشتی ها بر نام تاریخی خلیج فارس تاکید کردندوهمچنین به مناسبت روز ملی خلیج فارس، دانش آموزان آبادانی شعار "خلیج همیشگی فارس" در آبراه بین المللی اروندرود سر دادند.
تعدادی از دانش آموزان آبادانی به مناسبت 10اردیبهشت روز ملی خلیج فارس در حرکتی نمادین با کشتی بر روی آبراه اروندرود گذر کردند و با اجرای برخی برنامه ها، این روز پرافتخار را گرامی داشتند.
دانش آموزان خلیج فارس را نماد غرور ملی توصیف و با سردادن این شعار که خلیج همیشه فارس باقی می ماند، استفاده از نام جعلی این پهنه بین المللی را تحریف تاریخ  و جغرافیا خواندند.
دانش آموزان تاکید کردند نام خلیج فارس در همه اسناد و کتب تاریخی و نقشه های بین المللی آمده است و در آینده هیچکس قادر نیست با نگاه سیاسی و بدخواهانه ، نام خلیج فارس را جعل کند.
دانش آموزان با سر دادن شعار "روز ملی خلیج فارس مبارک" ، شاخه های گل را در پاسداشت یاد شهدای خلیج فارس و هشت سال دفاع مقدس به آب انداختند.
همچنین مدارس شهرهای آبادان و خرمشهر نیز به مناسبت روز ملی خلیج فارس، خلیج فارس را نقاشی کردند و معلمان نیز به تبیین اهمیت و جغرافیای خلیج فارس پرداختند.
در هندیجان نیز شناورهای صیادی و باری با افراشتن پرچم ایران عزیز، روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار