۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

تلاش ناموفق قاچاقچیان برای ورود غیرقانونی کالا به کشور

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با تلاش ماموران دریابانی ماهشهر، یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق توقیف شد تا قاچاقچیان در رسیدن به هدف خود ناکام شوند.
کد خبر: ۸۰۵۶۴
سرهنگ نادر سهیلی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توقیف یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق اظهار داشت: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور ، 140دستگاه کولر گازی، 60دستگاه یخچال، 40دستگاه آبسردکن و 120قطعه لوازم خودرو را کشف و ضبط کردند.
وی ارزش این محموله قاچاق را 6 میلیارد و 500میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط چند متهم به قاچاق کالا پس ازتشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان با بیان اینکه شناور حامل کالای قاچاق در دبی بارگیری شده بود و فاقد هرگونه اسناد گمرکی بود، خاطر نشان کرد: ماموران دریابانی با ورود غیرقانونی کالا به صورت قاچاق از طریق آبهای شمال غرب خلیج فارس و بنادر خوزستان جلوگیری می کنند.
سرهنگ سهیلی در ادامه با اشاره به شدت عمل دریابانی با پدیده قاچاق کالا افزود: این فرماندهی امسال بر اساس وظیفه ذاتی خود و در راستای حمایت از کالای ایرانی ، همه توان خود را برای برخورد بدون ملاحظه با قاچاق کالا بکار خواهد گرفت.
امسال حدود 25 فروند شناور صیادی و باری حامل کالای قاچاق حین ورود به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان توقیف شده است.
استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل، همواره در معرض پدیده قاچاق کالا مواجه بوده است.
مقام معظم رهبری بارها برخورد قاطعانه با قاچاق سازمان یافته که اشتغال ملی و تولید داخلی را هدف قرار می دهد تاکید کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار