۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

رهاسازی 20 میلیون قطعه ماهی در تالاب های خوزستان

رهاسازی 20 میلیون قطعه ماهی در تالاب های خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: 20میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب ها و منابع آبی خوزستان رهاسازی شد.
کد خبر: ۸۰۵۵۵

دکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانابا اشاره به 20میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب ها و منابع آبی خوزستان اظهار داشت: رهاسازی این میزان بچه ماهی که از گونه های عنزه ، برزم و گطان هستند با هدف صیانت از ذخایر آبزیان و اشتغال پایدار صیادان بومی بوده است.
وی افزود: بازسازی ذخایر و تکثیر گونه های ماهیان بومی درجلوگیری از انقراض این گونه های ماهی و  تداوم اشتغال صیادان منطقه نقش بسزایی داشته است.
 وی با اشاره به اینکه این گونه های ماهیان بومی در مرکز تکثیر ماهیان خوزستان تولید شده است خواستار مشارکت صیادان در صیانت از ذخایر آبزیان بومی و رعایت فصل ممنوعیت صید در تالاب ها و رودخانه های خوزستان شد.
مدیرکل شیلات خوزستان صید با ادوات الکتریکی را نیز خطری مرگبار که حیات آبزیان در تالاب های شادگان و هورالعظیم را تهدید می کند، توصیف کرد و افزود: در سال های اخیر صید با آلات ممنوعه از سوی  صیادان غیرمجاز آسیب های جدی به ذخایر آبزیان منطقه وارد کرده است.
شایان ذکر است سال گذشته تعدادی از صیادان غیرمجاز که اقدام به صید با آلات الکتریکی و شوکر در تالاب های شادگان و هورالعظیم کرده بودند از سوی ماموران محیط بانی و شیلات بازداشت شدند.
بیش از یک هزار صیاد بومی مجاز در تالاب ها و رودخانه های استان مشغول صید ماهیان بومی هستند.
 سالانه حدود پنج تا 6 هزار تن ماهی در تالاب ها و رودخانه های استان خوزستان صید می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار