۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
نماینده دائم ایران در IMO:

تصویر صنعت کشتیرانی برای جامعه شناسانده شود

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوری گفت: حرفه دریانوردی برای جامعه شناخته شده نیست.
کد خبر: ۸۰۵۵۰
به گزارش خبرنگار مانا، ماندانا منصوریان که در نخستین همایش ایمنی حمل و نقل دریایی سخن می‌گفت، ضمن تبریک به دکتر محمد سعیدی مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این همایش، خاطر نشان ساخت: صنعت کشتیرانی یکی از مهمترین ارکان حمل و نقل جهانی است و اینک همه می‌دانند که بدون این صنعت هیچ کشوری بیش از یک هفته دوام نمی‌آورد.
وی با اشاره به شعار روز جهانی دریانوردی در سال ۲۰۱۷ با مضمون "کشتیرانی بهتر، آینده بهتر" افزود: این روز و این شعار برای ترغیب نیروی انسانی برای الحاق به صنعت دریانوردی است.
منصوریان در ادامه با بیان اینکه حرفه دریانوردی برای جامعه شناخته شده نیست، تصریح کرد: باید تصویر کشتیرانی برای جامعه تبین و شناسانده شود.
نماینده دائم ایران در IMO اشاره‌ای نیز به آخرین مصوبات این سازمان در حوزه کشتیرانی داشت و در این باره تصریح کرد: نمایندگی ایران در IMO در کمیته کاهش آلودگی‌های دریایی این سازمان نسبت به قانون سوخت کم سولفور برای شناور‌ها که از سال ۲۰۲۰ لازم الاجراست، بیانیه‌ای را منتشر کرد که طی آن برای مطالعات بیشتر حول اجرای این قانون درخواست شده بود.
وی با بیان اینکه صنعت کشتیرانی سهم کمی در آلودگی هوا دارد، تاکید کرد: باید از تصویب و اجرای قوانینی که به تجارت و حمل و نقل دریایی صدمه می زند، جلوگیری کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار