۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
با صدور قطعنامه

همایش ایمنی حمل و نقل دریایی به کار خود پایان داد

اولین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی با صدور قطعنامه به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۰۵۴۴

به گزارش خبرنگار مانا نخستین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی که صبح امروز با حضور  کارشناسان و فعالان این حوزه در محل موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با صدور قطعنامه به کار خود پایان داد.

متن قطعنامه که از سوی دبیر همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی قرائت شد به شرح زیر ایت:

باتوجه به سیاستهای کلی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  و  تاسی از شعار " اول ایمنی بعد کار" به عنوان یک اصل و آرزوی توفیق و بهروزی برای کلیه خدمتکاران عرصه دریایی کشور،  ضمن تشکر فراوان از کلیه همکاران محترم دخیل در برگزاری  همایش، قطعنامه پایانی اولین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی که به همت موسسه آموزشی و روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد،به شرح ذیل اعلام می شود:
1.  عزم ملی برای فرهنگ سازی ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی توسط تمام ارگانهای دریایی و تاکید بر آموزش ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی در تمامی سطوح آموزشی.
2.  برای توسعه ایمنی در صنایع دریایی بصورت عام و ایمنی در حمل و نقل دریایی بصورت خاص مدل جامعی با همکاری تمام ارگانهای دریایی در چارچوب سیاستهای سازمان بنادر و دریانوردی مورد نیاز است که این مهم تنها با همت مدیران وکارشناسان و تمامی جامعه دریایی میسر است.

3.  با توجه اهمیت موضوع حفاظت از محیط زیست دریایی و توجه به ظرفیت های عظیم کشور در بخش گردشگری دریایی، توجه ویژه به این بخش می‌تواند نه تنها به توسعه فرهنگ بلکه به توسعه اقتصاد دریا محور منجر شود.
4.  با توجه به لزوم حمایت از پرورش نیروی کار دریایی متناسب با نیاز کشور، شرایط لازم برای مهارت آموزی و تأمین امکانات گذراندن دوره های کارورزی  برای دانشجویان دریانوردی و متقاضیان، به منظور ورود به بازار کار و دریافت گواهینامه های مورد نیاز توسط ارگانهای مختلف فراهم و  همکاری همه جانبه انجام شود.
5.  توجه ویژه توسط تمام ارگانهای دریایی به نسل جدید آموزش یافته در هنرستانهای دریایی و همچنین پشتیبانی و تجهیز هنرستانهای دریایی سراسر کشور توسط وزارت آموزش و پرورش.
6.  پرورش روحیه تحقیق و پژوهش در تمام رده های آموزش دریایی از هنرستانهای دریایی به بالا. امید است با عنایت پروردگار متعال و با بهره مندی از نتایج تشریک مساعی و نظرات نخبه گان و فرهیختگان جامعه دریایی تا دومین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی ،در ایفای نقش تبیین شده با اجرای مفاد ، موفق و سر بلند عمل کییم.

اولین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی
اردیبهشت ماه 1397- تهران - موسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظرات
آخرین اخبار