۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

نگاهی به اوراق شناورها در سه ماه نخست 2018

نگاهی به اوراق شناورها در سه ماه نخست 2018
یارد‌های اوراق جهان شاهد اوراق ۲۰۶ فروند شناور در سه ماه نخست سال جاری میلادی بود.
کد خبر: ۸۰۵۴۲
به گزارش گروه بین الملل مانا، از مجموع ۲۰۶ فروند شناوری که در سه ماه نخست ۲۰۱۸ میلادی روانه یارد‌های اوراق شدند، ۱۵۲ فروند به یارد‌های آسیایی فروخته شد.
بر اساس این گزارش، مالکان کره جنوبی و امارات متحده عربی بیشترین میزان شناور‌ها را طی سه ماه ابتدایی سال جاری میلادی به یارد‌های آسیای جنوبی هر یک با ۱۴ فروند فروختند و در رده نخست و دوم ایستادند. پس از آن‌ها یونان و روسیه در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند. شرکت‌های کشتیرانی آمریکا نیز پنج فروند شناور را به یارد‌های اوراق فروختند. 
در همین راستا پلت فرم اوراق شناور‌های NGO درباره وضعیت شرکت Sinokor کره جنوبی هشدار داد چراکه تنها هفت فروند شناور را روانه یارد‌های آسیای جنوبی کرده است. افزون بر آن، شرکت کره‌ای H-Line نیز تنها پنج فروند شناور را با هدف اوراق به فروش رساند.
این گزارش ادامه داد: تنها سه فروند از شناور‌های معامله شده با پرچم اروپا، متعلق به بلژیک، ایتالیا و نروژ بودند. فروش تمامی شناور‌ها با واسطه انجام شد که در سفر آخر خود تعویض پرچم یا ثبت مجدد داشتند.
این گزارش ضمن اشاره به تلفات یارد Chittagong در بنگلادش ادامه داد: تاکنون ۱۰ کارگر جان خود را از دست دادند و دو نفر به شدت آسیب دیدند. افزون بر آن، دو نفر دیگر نیز در یارد اوراق سازی ALang هند و بر اثر سانحه جان خود را از دست دادند.
پلت فرم NGO در پایان این گزارش گفت: شناورداران علی رغم وجود مدارک مستندی که اوضاع بازار را ضعیف توصیف می‌کند، تمایل بیشتری در مقایسه با قبل برای روانه کردن شناور‌های خود به سوی یارد‌های اوراق دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار