۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

بازدید سفیر برزیل از منطقه آزاد اروند

"رودریگو دی آزردوسانتوس" سفیر برزیل در ایران در بازدید از منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، از نزدیک با ظرفیت های مهم اقتصادی، تجاری و بین المللی این منطقه آشنا شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۵۳۳
به گزارش خبرنگار مانا ، سفیر برزیل که روز جمعه در بدو ورود به خوزستان از طریق فرودگاه  آبادان مورد استقبال فرمانداران خرمشهر، آبادان و مسئولان منطقه آزاد اروند قرار گرفت سفر به آبادان و خرمشهر را فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران و برزیل عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت های مهم این منطقه برای افزایش مبادلات تجاری و ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه سود جست.
وی روابط دو ملت ایران و برزیل را دوستانه، بسیار نزدیک و دارای اشتراکات فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و افزود: منطقه آزاد اروند ظرفیت های بسیاری مهمی از جمله همسایگی با عراق و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس برای افزایش تجارت و مبادله کالا دارد.
 رودریگو دی آزردوسانتوس سفیر برزیل در تهران با اشاره به موقعیت استراتژیک بنادرخرمشهر و آبادان و دسترسی به آبراه بین المللی اروندرود و قابلیت کشتیرانی در آن گفت: این دو بندر پس از پایان جنگ بازسازی شده و هم اکنون در اقتصاد و تجارت ایران نقش آفرینی می کنند.
سفیر برزیل در ایران پس از گشت دریایی در آبراه اروند به ظرفیت های مهم گردشگری آبی در اروندرود، کارون و بهمنشیر اشاره کرد و خواستار همکاری دو کشور برای توسعه صنعت گردشگری و فعالیت تورهای گردشگری ایران و برزیل شد.
همچنین اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در نشستی با سفیر برزیل در تهران ظرفیت های مهم سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند را فرصتی بسیار مهم برای شرکت های برزیلی توصیف کرد و گفت: برای سرمایه گذاران خارجی معافیت های مالیاتی ، زمین و امکانات زیرساختی در نظر گرفته شده است.
سفیر برزیل نیز از علاقمندی شرکت های برزیلی برای حضور در منطقه و صادرات کالا به عراق اشاره کرد و گفت: دسترسی به آبهای بین المللی و ورود گردشگران خارجی بدون ویزا برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است.
زمانی در این نشست کارت شهروندی به رودریگو دی آزردوسانتوس سفیر برزیل در ایران اهدا کرد و سفیر برزیل نیز لباس نیمار بازیکن مشهور تیم ملی برزیل را به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اهدا کرد.
بازدید از پالایشگاه و پتروشیمی بندر آبادان، تاسیسات بندری و شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر از برنامه های سفر دو روزه سفیر برزیل به منطقه آزاد اروند است.
شایان ذکر است سفیر اسپانیا در تهران نیز هفته گذشته از منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند بازدیدکرد و از نزدیک با ظرفیت های اقتصادی و تجاری و گردشگری این منطقه آشنا شد.
سال گذشته حدود یک میلیارد دلار کالا از منطقه آزاد اروند صادر شد.
بنادر خرمشهر ، آبادان ، جزیره مینو و آبراه اروندرود در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده اند.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار