۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

41 دریانورد در آبهای خلیج فارس در استان بوشهر نجات یافتند

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: 41 دریانورد هفت شناور با کمک شناورهای ناجی این اداره کل در شرایط نامساعد جوی در آبهای خلیج فارس از خطر غرق شدن نجات یافتند.
کد خبر: ۸۰۵۳۲

نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به وقوع طوفان شدید در خلیج فارس اظهار داشت: امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی در شبانه روز برای یاری رسانی به دریانوردان در خلیج فارس آماده هستند.

وی با اشاره عملیات امداد رسانی در خلیج فارس از  شامگاه پنج شنبه تا بامداد امروز افزود:دو فروند شناور باری که از دبی به سمت بنادر شادگان و امام خمینی در حال حرکت بودند به دلیل نامساعد بودن هوا تصمیم به پهلوگیری در بندر بوشهر می کنند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  با بیان اینکه  این شناورها در نزدیکی بندر بوشهر دچار آبگرفتگی و از دست دادن نیروی محرک خود می شوند، خاطر نشان کرد: با اعلام کمک به مرکز جست و جو و نجات دریایی، شناورهای ناجی و خدماتی به محل حادثه اعزام شدند.

اسعدی از نجات 14 نفر در این حادثه خبر داد و گفت: با تلاش شناورهای اعزامی به محل حادثه تمام 14 سرنشین این شناورها از خطر غرق شدن نجات یافتند.

وی اضافه کرد: همچنین یک فروند یدک کش و یک فروند بارج نیز از مبدا قطر به سمت بوشهر در حال حرکت بودند که هنگام ورود به لنگرگاه داخلی و انجام تشریفات ورود به دلیل شرایط نامساعد هوا دچار اضطرار می شوند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  با اشاره به اینکه  این شناورها دارای هفت سرنشین بودند، گفت: با اعلام این وضعیت به مرکز جست و جو و نجات دریایی شناورهای ناجی و خدماتی به محل وقوع حادثه اعزام و زمینه ورود و پهلوگیری دو فروند یدک کش و بارج را فراهم می کنند.

وی یادآور شد: در این عملیات نیز هفت سرنشین شناورهای یاد شده سالم به ساحل رسیدند.

اسعدی درباره انجام سومین عملیات جست و جو و نجات دریایی نیز گفت: دو شناور باری نیز از قطر به سمت بندر بوشهر در حال حرکت بودند که در ورودی بندر بوشهر دچار اضطرار شدند که با اعزام شناورهای ناجی و خدماتی به محل حادثه، شناورهای حادثه دیده به سمت بندر بوشهر هدایت شدند و 16  نفر سرنشین آنها از خطر غرق شدن نجات یافتند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در این راستا به فرماندهان و خدمه شناورها توصیه می شود، ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی دچار بحران نشوند.

اسعدی به حادثه دیگر در نزدیکی خارگ اشاره کرد و و گفت: شناور حامل کالای تجاری که  از دبی به  مقصد آبادان در حرکت بود در  چهار مابلی خارگ دچار حادثه می‌شود که ناجی 9 به یاری آنان می شتابد.

وی با اشاره به نجات شش سرنشین این شناور افزود: شناور یاد شده در خلیج فارس غرق شد ولی شش سرنشین آن سالم در بندر خارگ منتقل شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار