۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

دیجیتالی شدن؛ خطری برای صنعت بیمه دریایی

دیجیتالی شدن؛ خطری برای صنعت بیمه دریایی
اتحادیه جهانی بیمه دریایی موسوم به IUMI از نقش مخرب دیجیتالی شدن در صنعت بیمه دریایی و تاثیر آن بر بیمه گران و بخش‌های از کشتیرانی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۳۰
به گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر اتحادیه جهانی بیمه دریایی به نقل از لویدزلیست گفت: تجارت ساده بیمه به صورت کامپیوتری انجام و ادعای اخذ بیمه اتوماتیک خواهد شد که در این صورت واسطه‌ها حذف می شوند و باید با گرفتن نقشی مشاوره‌ای به فعالیت خود ادامه دهند. 
بر اساس این گزارش، Dieter Berg، مدیر اتحادیه جهانی بیمه دریایی (IUMI) بر این باور است که دیجیتالی شدن زنجیره ارزش موجود در بیمه را تغییر خواهد داد و یکی از آسیب‌های جدی آن بر نقش بیمه گران به عنوان واسطه‌ها وارد است. در این حالت و با از بین رفتن نقش واسطه ها، بیمه گران باید نقشی مشاوره‌ای داشته باشند و در این راستا به مشتریان خدماتی را ارائه دهند.
وی ضمن تشریح این موضوع گفت: استفاده از پلت فرم‌های جایگزین شده با قابلیت بهره مندی از اینترنت و فروش جدید کانال‌های ارتباطی، الگو و عادات خرید را تغییر خواهد داد. مشتریان به دنبال خرید خودکار برای بیمه‌های تجاری می‌روند چراکه کارآمدتر است و زمان پاسخ دهی کوتاه موجب جذب و تمایل بیشتر مشتریان برای بهره مندی از خدمات هوشمند می‌شود. 
در ادامه مدیر اتحادیه جهانی بیمه دریایی گفت: مشتریانِ فردا انتظار کمک و ارائه خدمات دارند و در این میان تنها غرامت مالی نباید مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل است که بیمه گران باید بیش از پیش به نقش مشاوره‌ای خود رنگ دهند.
نگرانی‌های مشابهی نیز در دیگر بخش‌های کشتیرانی از جمله فله خشک و همزمان با دیجیتالی شدن وجود دارد. سال گذشته، شرکت غول BHP Billiton سیستم حسابرسی آنلاین را برای حمل و نقل بار معرفی کرد که اقدامی بی سابقه برای اجاره کنندگان شناور‌ها در گستره خود بود و از این طریق واسطه‌ها را کنار گذاشت و با مالکان به صورت مستقیم و دیجیتالی وارد مذاکره و ارتباط شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار