۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
آلفالاینر خبر داد:

شیب نزولی ناوگان بیکار/شیب صعودی بازار چارتری

شیب نزولی ناوگان بیکار/شیب صعودی بازار چارتری
آلفالاینر در تحلیل هفتگی خود به توصیف اتفاقات مهم بازار کشتیرانی و نوسانات رخ داده در بخش ناوگان بیکار  و بازار چارتری کانتینری پرداخت.
کد خبر: ۸۰۵۱۸
به گزارش گروه بین الملل مانا آلفالاینر در تحلیل هفتگی خود با نگاهی بر ناوگان بیکار و بازار چارتری، در ابتدا به سراغ سومین خط کشتیرانی کانتینری بزرگ دنیا رفت و نوشت: شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه در ۲۰ ماه جاری اعلام کرد: حدود ۲۵ درصد از سهام شرکت سیوا لجستیک CEVA Logistics استرالیا را کسب کرده است. کشتیرانی فرانسه هدف از این سرمایه گذاری را پررنگ کردن حضور خود در بخش لجستیکی عنوان می‌کند. کشتیرانی فرانسه و سیوا لجستیک استرالیا فرصت‌های گسترش همکاری تجاری خود را ارزیابی خواهند کرد و خدمات تکمیلی را نیز توسعه می‌دهند.
این گزارش ادامه داد: شرکت Sinokor Merchant Marine مستقر در سئول کره جنوبی مالکیت شرکت بین المللی کشتیرانی Vroon هلند را با ناوگان متشکل از ۳۰ فروند کشتی کانتینری (ظرفیت ۷۰۰ الی یک هزار و ۷۰۰ TEU) به دست خواهد آورد.
شرکت Sinokor Merchant Marine در حال حاضر ناوگانی متشکل از ۳۳ فروند کشتی کانتینری با ظرفیت ۵۰۰  الی هشت هزار و ۵۰۰ TEU را در اختیار دارد.
شیب نزولی ناوگان بیکار استمرار دارد
ناوگان کشتی کانتینری بیکار با ظرفیت بیش از ۵۰۰ TEU به ۸۴ فروند با مجموع ظرفیت ۲۹۴ هزار و ۲۸۲ کاهش یافته است. استمرار تقاضای قوی برای شناور‌های مدرن و نو را می‌توان عاملی اصلی در روند نزولی ظرفیت ناوگان بیکار دانست.
در حال حاضر ناوگان بیکار سهم ۱.۴ درصد از کل ناوگان جهانی را به خود اختصاص می‌دهد، در حالیکه در ماه گذشته سهم ۲.۹ درصد و یا به عبارت دیگر ظرفیت ۶۲۶ هزار و ۹۶۶ TEU را تشکیل داده بود.
شیب صعودی بازار چارتر کانتینری استمرار دارد
به دنبال تقاضای قوی و تقویت نرخ اجاره زمانی، بازار چارتر کشتی کانتینری بر روی شیب صعودی در حال حرکت است.
در مجموع می‌توان گفت: به دنبال صف کوتاه کشتی‌های کانتینری آماده به بارگیری، چشم انداز بازار چارتری برای کوتاه مدت و بلند مدت مثبت ارزیابی می‌شود، اما تکلیف این بازار در بلند مدت نامشخص است.
کشتیرانی CMA CGM فرانسه دو فروند کشتی کانتینری با ظرفیت ۱۳ هزار TEU برای بازه زمانی یکسال را به قیمت ۳۰ هزار دلار در روز اجاره کرد.
 راه اندازی خطوط  سرویس دهی جدید
کشتیرانی APL سنگاپور (متعلق به گروه کشتیرانی CMA CGM) فرانسه از طرح راه اندازی حلقه سرویس دهی جدید دو هفته یکبار بین آسیا و آمریکای شمالی از ماه می‌سال جاری میلادی رونمایی کرد. امامرسک لاین دانمارک و کشتیرانی هامبورگ سود آلمان از ادامه فعالیت خط سرویس دهی راه اندازی شده جدید خود موسوم به AC-۵/ASCA صرف نظر کردند. این خط سرویس دهی جدید در مسیر تجاری شرق دور- ساحل شمالی آفریقای جنوبی- دریای کارائیب متمرکز بود.
علاوه بر کشتیرانی سنگاپور،   شرکت حمل و نقل دریایی کره KMTC یک خط سرویس دهی هفتگی منحصرا برای بازار اندونزی –چین را معرفی خواهد کرد. همچنینکشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی  در ماه گذشته یک خط سرویس دهی هفتگی درون آسیایی که بازار چین و اندونزی را به هم متصل می‌کند، راه اندازی کرد.
خط کشتیرانی کانتینری IAL لندن نیز از راه اندازی یک خط سرویس دهی مستقیم که کره جنوبی با تایوان و ویتنام جنوبی متصل می‌کند، خبر داد.  کشتیرانی اورگرین تایوان کشتی کانتینری EVER BONNY نیز ششمین کشتی کانتینری از مجموع ده کشتی کانتینری با ظرفیت دو هزار و ۹۲۶ TEU را دریافت کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار