۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
drewry معتقد است:

ال ان جی گزینه قویتر سوخت دریایی از سال 2020

ال ان جی گزینه قویتر سوخت دریایی از سال 2020
با توجه به اینکه کمتر از دو سال به لازم الاجرا شدن قانون سوخت با سولفور تا سقف نیم درصد زمان باقی مانده است، انتخاب گزینه ال ان جی به عنوان سوخت دریایی محتمل‌تر به نظر می رسد.
کد خبر: ۸۰۵۱۱
به گزارش گروه بین الملل مانا Drewry نوشت: دغدغه دست و پنجه نرم کردن با این شرایط دشوار و اینکه چگونه می‌توان با قانون سختگیرانه جدید سوخت با سولفور تا سقف نیم درصد 2020 کنار آمد، ذهن بسیار از مالکان شناور را به خود مشغول ساخته است، اما انتخاب گزینه ال ان جی محتمل تر از بقیه گزینه ها به نظر می رسد.
این گزارش ادامه داد: گزینه‌هایی که به طور گسترده مطرح می‌شوند، شامل نصب اسکرابر بر روی عرشه شناور‌های قدیمی، تجهیز اسکرابر‌های سولفور، گازوئیل دریایی با سوخت پایین LSMGO و یا نصب بانکرینگ سوخت ال ان جی است.
تعداد پاسخ مثبت نسبت به گزینه نصب اسکرابرها به طور فزاینده ای در حال کاهش است. نصب اسکرابر‌ها هزینه تقریبا چهار میلیون دلار را در بردارد  و استفاده کنندگان با معضل دفع زباله روبرو خواهند شد. بر خلاف دو گزینه دیگر، اسکرابر‌ها انتشارات گاز‌های گلخانه‌ای GHG را کاهش نخواهد داد.
لازم به ذکر است: نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی Drewry نشان می‌دهد که مالکان اسکرابر‌ها را به عنوان یک راه حل کوتاه مدت در نظر می‌گیرند.
برای ناوگان موجود، بازسازی (Retrofit ) و یا نصب اسکرابرها یک گزینه مخاطره آمیز است. نصب اسکرابرها بر روی یک فروند فله بر هزینه شش میلیون دلار را به همراه خواهد داشت که در چنین بازار آشفته و پرنوسانی یک ریسک بزرگ برای مالکان خواهد بود. حتی افزودن موتور‌های LNG بر روی فله بر‌های کوچک و تانکر‌ها به دلیل محدودیت فضایی ناممکن است. افزودن تجهیزات برای شناور‌های با عمر بالای ۱۵ سال مقرون به صرفه نیست و به طور کلی اصل Retrofit برای تانکرها خوب عمل نخواهد کرد. ناگفته نماند، تاکنون، تعداد چهار فروند کشتی کانتینری ساخت سال ۲۰۱۱  وارد مرحله Retrofit شده اند.
در حالیکه، شناور‌های جدید به طور فزاینده‌ای با موتور‌های مجهز به سوخت ال ان جی ساخته می‌شوند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که مالکان ،گازوئیل دریایی با سوخت پایین LSMGO را به عنوان گزینه پر طرفدار در سال‌های اول اجرای قانون در نظر بگیرند. 
در حال حاضر، بانکرینگ ال ان جی تنها در آمریکای شمالی، اروپای شمالی و شمال شرقی آسیا امکان پذیر است. سایت‌های جدید در سنگاپور، خاورمیانه، دریای کارائیب و اروپا در حال ساخت است.
سفارش ها برای شناور‌ها با بانکرینگ ال ان جی روند افزایشی به خود گرفته اند. اخیرا خط کشتیرانی MOL ژاپن بزرگترین شناور با بانکرینگ ال ان جی را سفارش داده است. میانگین سایز از پنج هزار DWT به 15 هزار DWT در سال 2020 افزایش خواهد یافت. روندی که رشد سه برابری را نشان می دهد.
  در اینجا این سوال به ذهن می آید که آیا مالکان شناورهای کافی سفارش خواهند داد و در صورتیکه شناورهای کافی سفارش دهند، آیا  ال ان جی کافی برای پاسخگویی به این حجم تقاضا وجود خواهد داشت.
این گزارش در پایان نوشت: اگر صنعت کشتیرانی می خواهد از پس تقاضای بانکرینگ ال ان جی بربیاید، پروژه های ال ان جی بیشتری باید راه اندازی شود و تجهیزات بانکرینگ بیشتری باید در یک بازه زمانی کوتاه تکمیل شوند.
تحلیل drewry از سوخت دریایی  LNG//
ارسال نظرات
آخرین اخبار