۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

همکاری چین و روسیه در رزمایش‌های دریایی

همکاری چین و روسیه در رزمایش‌های دریایی
چین و روسیه اخیراً توافق خود را بر انجام چندین رزمایش دریایی در دریایی چین جنوبی، دریای بالتیک و ژاپن اعلام کردند.
کد خبر: ۸۰۵۱۰
به گزارش گروه بین الملل مانا، ژنرال نیروی دریایی و مدیر کمیسیون مرکزی ارتش چین در دیدار با ورزیر دفاع روسیه ضمن اشاره به رسیدن روابط بین دو کشور به مرحله‌ای جدید گفت: روابط نظامی این کشور با روسیه با هدف بررسی چالش‌های امنیتی جدید در جهان تقویت خواهد شد. 
بر اساس این گزارش، مدیر کمیسیون مرکزی ارتش چین گفت: در حال حاضر چالش‌های امنیتی و موضوعات جدید به دنبال افزایش بی ثباتی و عدم اطمینان و پایداری در سراسر جهان رو به ظهور است؛ بنابراین چین، مشتاق است تا حمایت دوجانبه از سوی روسیه را با تعمقی بیش از گذشته داشته باشد.
در ادامه این گزارش و در پاسخ به مدیر کمیسیون مرکزی ارتش چین، وزیر دفاع روسیه گفت: روسیه همکاری جامع و استراتژیک خود با چین را قدرتمند‌تر از قبل ادامه می‌دهد.
یک هفته پیش از دیدار مقامات چین و روسیه، مدیر دپارتمان چین در مرکز سیاست محافظه کارانه حزب روسیه متحد و معاون اجرایی با مدیران اتاق بازرگانی بین المللی و اعضای جاده ابریشم چین دیدار کردند و در خصوص ساخت مرکز بازرگانی و فرهنگی روسیه-چین، ساخت مرکز لجستیکی، ساخت بزرگراه، خطوط ریلی با قابلیت ارائه خدمات به قطار‌های تندرو، نیروگاه‌های برقی و پروژه‌های انرژی، معدنی و کشاورزی به گفتگو نشستند.
برچسب ها: چین روسیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار