۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

توقف صادرات دام زنده از بنادر خوزستان

توقف صادرات دام زنده از بنادر خوزستان
نایب رئیس انجمن صادرات دام زنده ایران گفت: توقف صادرات دام زنده از چهار بندر آبادان، چوئبده، اروندکنار و شادگان سبب بیکاری بیش از 120شناور باری دراین بنادر شده است.
کد خبر: ۸۰۵۰۶
جلیل کریمی نسب در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ممنوعیت صادرات دام سبک به کشورهای حوزه خلیج فارس اظهار کرد: تداوم این ممنوعیت بسیاری از صاحبان شناورهای سنتی و بومی بنادر جنوبی خوزستان را متضرر کرده و سبب تشدید بیکاری در این بنادر شده است.
وی خواستار بازنگری در بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی و رفع ممنوعیت صادرات دام زنده از بنادر استان با توجه به مازاد بودن دام سبک در خوزستان شد.
نایب رئیس انجمن صادرات دام زنده ایران با اشاره به اینکه بنادر جنوبی خوزستان به صورت سنتی در صادرات دام زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس پیشگام بوده و از تجربه بالایی برخوردارهستند، تصریح کرد: ممنوعیت صادرات دام، زمینه را برای قاچاق دام زنده و خروج غیرقانونی آن از کشور فراهم خواهد کرد.
کریمی نسب در ادامه با بیان اینکه باید تسهیلاتی برای صادرات دام زنده از بنادر خوزستان در نظر گرفته شود تا تجار و بازرگانان بتوانند سهمی از بازار دام زنده در کشورهای حوزه خلیج فارس بدست آورند، افزود: نباید جلوی صادرات قانونی دام گرفته شود.
در سال 95، صادرات دام زنده جزء10 قلم کالای اصلی صادرات غیرنفتی از گمرکات خوزستان بوده است.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار