۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

چالشی به نام آب در صنعت آبزی پروری خوزستان

چالشی به نام آب در صنعت آبزی پروری خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: هم اکنون آب به مهمترین چالش پیش روی صنعت آبزی پروری در استان تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۰۵۰۵
دکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:عدم آب کافی ادامه کار آبزی پروران را در سال جاری با مشکلات زیادی روبرو کرده است.
به گفته وی هم اکنون بیش از 20هزار نفر در صنعت آبزی پروری خوزستان مشغول کار هستند و متوقف شدن فعالیت آبزی پروری خوزستان ، سبب تشدید بیکاری در استان خواهد شد.
مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه افزود: سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرده به دلیل کاهش شدید ذخایر سدهای استان، قادر نیست آب مورد نیازآبزی پروان را تامین کند.
وی با اشاره به مشکلاتی که کمبود آب برای آبزی‌پروران استان به وجود خواهد آورد، بیان کرد: با توجه به اخطارهای سازمان آب و برق درباره  بحران آب، در حال حاضر به صورت رسمی هیچ اجازه‌ای برای پرورش آبزیان در استان خوزستان صادر نشده است.
وی افزود: سازمان آب و برق پیش از پایان سال گذشته درباره  مشکلات آب در استان اخطارهایی داد و علی‌رغم پیگیری‌های فراوانی که انجام گرفت اما در این زمینه اجازه آبزی‌پروری به هیچ کدام از آبزی‌پروران استان داده نشد.
 وی گفت: در حال حاضر با توجه به مسئله آب، هیچکدام از آبزی‌پروران استان به صورت مجاز فعالیت نمی‌کنند و مسئولان باید پاسخگوی وضعیت معیشتی کسانی که سال‌ها از طریق این بخش معیشت خود را تامین کرده‌اند باشند.
دکترخون میرزایی با اشاره به وضعیت مبهم آبزی‌پروران استان ابرازامیدواری کرد با توجه به بارندگی های اخیر و بهبود وضعیت ذخایر آب استان، گشایش هایی برای تامین آب آبزی پروران انجام شود.
آبزی پروران خوزستان پارسال حدود 70هزار تن ماهی گرمابی تولید کردند که بخشی از آن به عراق صادر شد.
استان خوزستان در زمینه تولید ماهیان گرمابی در کشور مقام اول را دارا  است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار