۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

بنادر خرمشهر و آبادان دوباره در تیررس طوفان گرد و خاک

شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان ، اروندکنار و شادگان برای دومین بار در چند روز اخیر در تیررس طوفان گرد و خاک قرار گرفتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۴۸۹

به گزارش خبرنگار مانا ، طوفان گرد وخاک زندگی عادی مردم خرمشهر ، آبادان ، اروندکنار و شادگان را مختل کرد و فعالیت تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی را به تعطیلی کشاند.

کاهش دید افقی ناشی از غلظت ذرات گرد و خاک همچنین سبب اختلال در پروازهای فرودگاه بین المللی آبادان نیز شد.

مرکز هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد با بارش های رگباری تا اواخر وقت روز دوشنبه ، از میزان و شدت گردو خاک در شهرهای اروندکنار ، آبادان و خرمشهر کاسته خواهد شد.

آبهای شمالی خلیج فارس برای سومین روز متوالی طوفانی و مواج است و صیادان همچنان در انتظار بهبود وضعیت جوی برای رفتن به دریا هستند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان خواست به علت آلودگی هوا از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.

مراکز درمانی و بیمارستانی  و مراکز امداد  و نجات هلال احمر و ستاد حوادث غیرمترقبه نیز در پی نامساعد شرایط جوی و طوفان گرد وخاک به حال آماده باش درآمدند و مشغول خدمات رسانی شدند و بین شهروندان ماسک رایگان نیز توزیع کردند.

در سال جاری این پنجمین بار است که بنادر ومناطق ساحلی خوزستان تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی با طوفان گرد و خاک مواجه می شود.

پیش بینی شده امسال به دلیل خشکسالی ، کاهش بارندگی و خشک بودن اراضی بیابانی جنوب خوزستان ، این مناطق در تابستان  به دفعات با پدیده گرد و خاک مواجه شوند.

شایان ذکر است، مناطق ساحلی خوزستان به لحاظ آب و هوایی جزو مناطق خشک ، کم باران و بدآب و هوا محسوب می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار