۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

بازدید هیئت سرمایه‌گذار چین از ظرفیت‌های بندر بوشهر

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: دومین هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذار چین از تاسیسات بندر بوشهر و طرح توسعه آن در مجتمع بندری جزیره نگین بازدید کرد.
کد خبر: ۸۰۴۸۸

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالله اسعدی در بازید از هیئت چینی از بندر بوشهر اظهار داشت: در این بازدید اطلاعات فنی طرح های توسعه ای بندر بوشهر و دیگر بنادر این استان به هیئت چینی ارائه شد تا زمینه جذب سرمایه گذاران این کشور در طرح های توسعه ای بندرهای استان بوشهر فراهم شود.

وی بیان کرد: در این بازدید به هیات چینی پیشنهاد مشارکت سرمایه گذاران چینی با شرکت های ایرانی برای اجرای طرح های توسعه ای بندرهای استان بوشهر نیز ارائه شد که مقرر شد پس از بررسی های فنی نتیجه این پیشنهاد را اعلام کنند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: پیشنهاد سرمایه گذاری به هیئت چینی برای سرمایه گذاری در بندرهای استان بوشهر بویژه دیر به عنوان یکی از مبادی اصلی صادرات ایران به قطر از دیگر موارد مهم مطرح شده در این بازدید بود.

اسعدی اظهار کرد: نماینده خطوط کشتیرانی چین نیز در این بازدید به بررسی ظرفیت کشتی های قابل تردد در بنادر استان بوشهر پرداخت.

وی از افزایش پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت 50 هزار تنی در بندر بوشهر خبر دادو   یادآور شد: اکنون ظرفیت پهلوگیری کشتی های 30 هزار تنی در بندر بوشهر فراهم است و با پایان عملیات لایروبی کانال دسترسی پایانه کانتینری در جزیره نگین ظرفیت کشتی های قابل تردد به 50 هزار تن افزایش می یابد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: عملیات لایروبی کانال دسترسی پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین بتازگی آغاز شده و پیش بینی می شود با اتمام آن نخستین پایانه کانتینری این مجتمع در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار