۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

افزایش 134 درصدی درآمد عمومی گمرک آستارا

افزایش 134 درصدی درآمد عمومی گمرک آستارا
مدیر کل گمرک آستارا در آمد عمومي این اداره كل در یک ماهه سال جاري را  مبلغ 37 ميليارد و 264 ميليون ريال عنوان کرد و گفت: این آمار نشان می دهد که درآمد عمومی گمرک آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل  134 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۰۴۸۲
رسول امیدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طي یک ماهه سال 97 مقدار60 هزار تن كالا به ارزش 32 ميليون دلار از گمرک آستارا به خارج كشور صادر شده است. این میزان صادرات از لحاظ وزن 154 درصد و از حیث ارزشی 132 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: عمده كالاهاي صادره شامل محصولات كشاورزي، مواد غذايي، سيمان، گچ،  شوينده ها، محصولات شيميايي، پارچه، صنايع دستي، فرش وموكت، البسه، كيف وكفش، مصالح ساختماني و پلاستيكي، محصولات معدني و فلزي بوده است. که  از گمرک آستارا  به  آذربايجان، گرجستان و روسيه صادر شده است.
امیدی بیان داشت: همچنین  طي مدت مذکور مقدار 19 تن كالا به ارزش 12هزار دلار در قالب تجارت چمداني از گمرك آستارا به خارج از كشور بوِژه به آذربایجان صادر شده است که  عمده این کالاها  شامل مواد غذايي، مواد پلاستيكي و  محصولات كشاورزي بوده است.
مدیر کل گمرک آستارا عنوان کرد: طی یک ماهه نخست امسال 12 هزار تن كالا به ارزش هشت میلیون دلار از این گمرك  وارد كشور شده است. عمده كالاهاي وارده شامل مواد شيميايي، چوب، آهن آلات و ماشين آلات و لوازم برقي كه از كشور هاي روسيه، گرجستان و آذربايجان وارد كشور شده است.
امیدی در ادامه گفته های خود همچنین از ترانزیت پنج هزار تن كالا به ارزش هشت ميليون دلار از گمرك آستارا از ابتدای سال جاری خبر داد که  عمده كالاهاي ترانزيت ورودي شامل لوازم چوب، فرآورده هاي نفتي، پنبه،  الياف مصنوعي، شمش آهن، مس، پشم شيشه و ورق آهن بوده است.
وی تاکید کرد: کالاهای مذکور از كشورهاي آذربايجان، روسيه، گرجستان، اكراين از سوی گمرک آستارا به مقصد  تركيه، عراق، امارت متحده  ترانزيت شده است.
مدیرکل گمرک آستارا در ادامه بیان داشت: همچنين طي مدت مذكور مقدار 13 هزار تن كالا به ارزش 52 میلیون دلار از گمرك آستارا ترانزيت خارجي شده است.
امیدی تصریح کرد: عمده كالاهاي ترانزيت خارجي از این گمرک شامل لوازم برقي، خودروي سواري، مبلمان، ماشين آلات، لوازم بهداشتي، مصالح ساختماني، گچ، سيمان، ظروف شيشه اي، البسه، مواد شيميايي، محصولات كشاورزي بوده است.
به گفته وی، کالاهای مذکور از طریق گمرک آستارا  از قاره هاي مختلف به آذربايجان، روسيه، گرجستان و اكراين ترانزيت شده است.
مدیر کل گمرک آستارا در ادامه با اشاره به  آمار تردد مسافران از طریق گمرک آستارا از ابتدای سال جاری تاکنون، اذعان داشت: بر اساس آمار اخذ شده در مدت مذکور،  93 هزار و 944 نفر مسافر از طريق مرز گمرك آستارا تردد كرده اند.
این مقام مسئول در استان گیلان اظهار کرد: آمار مذکور حاکی از آن است که تردد مسافران از طریق گمرک آستارا  نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر مسافرین خروجی با 30 درصد افزایش  و از لحاظ مسافرین ورودی با 34درصد افزایش همراه بوده است.
وی در خاتمه درآمد عمومي اداره كل گمرك آستارا دریک ماهه سال جاري را  مبلغ 37 ميليارد و 264 ميليون ريال عنوان کرد و بیان داشت: این آمار نشان می دهد که درآمد عمومی گمرک آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل  134 درصد افزایش داشته است.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار