۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
تا سال 2020 انجام می شود:

کاهش انتشار co2 از سوی هاپاگ لوید

کاهش انتشار co2 از سوی هاپاگ لوید
شرکت هاپاگ لوید آلمان نخستین گزارش خود مبنی بر اقدام موثر در کاهش انتشار آلاینده co۲ را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۰۴۷۸
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان همزمان با «روز زمین» و برای نخستین بار نتیجه اقدامات خود مبنی برکاهش آلاینده co2 را منتشر کرد که به موجب آن میزان آلاینده مذکور کاهش ۴۶ درصدی را در بازه زمانی سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ میلادی تجربه کرد. 
بر اساس این گزارش، هاپاگ لوید از اقدام جدید خود مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی انتشارات co2 تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ازای هرکیلومتر-TEU در مقایسه با سال گذشته میلادی به عنوان یکی از اهداف ویژه زیست محیطی خود خبر داد. 
شرکت کشتیرانی آلمانی پیش از این در اقدامات کاهش انتشار آلاینده co2 موفق عمل کرد به گونه‌ای که میزان انتشار در ناوگان خود را بین سال‌های ۲۰۰۷ -۲۰۱۶ میلادی تا ۴۶ درصد کاهش داد.
در همین راستا، مدیر پایداری شرکت هاپاگ لوید گفت: با تامل بسیار، هدفی ارزشمند را برای خود در نظر گرفتیم که به موجب آن انتشار آلاینده co2 را کاهش خواهیم داد چراکه پایداری در محیط زیست امری آشکار است و در این باره شعاری عمل نخواهیم کرد. در این میان، شرکت هاپاگ لوید در میان رقبای خود در بازار حمل و نقل کانتینری نقش کلیدی ایفا می‌کند. مشارکت این شرکت در این حیطه جلوتر از زمانی است که اقدامات قانونی برای اجرایی شدن نیاز دارند. به عنوان مثال، شرکت هاپاگ لوید از شرکت‌های معدود در صنعت کشتیرانیِ جهان است که شناور‌های کانتینری خود را به روشی مناسب و کارآمد بازیافت و روانه یارد‌های معتبر و ویژه می‌کند، حتی اگر لازم باشد در قبال آن هزینه اضافی و بیشتری پرداخت شود.
افزون بر آن، هاپاگ لوید در ۱۳ آوریل سال جاری میلادی با حضور در نشست سازمان بین المللی دریانوردی مبنی بر اجرایی شدن سوخت کم سولفور و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، سند کاهش ۵۰ درصدی آلاینده co2 تا سال ۲۰۵۰ میلادی را امضا کرد. 
در ادامه این گزارش، مدیرعامل هاپاگ لوید گفت: بر این باوریم که استراتژی اتخاذ شده از سوی سازمان بین المللی دریانوردی با هدف کاهش انتشار آلاینده مذکور در صنعت کشتیرانی بسیار عالی است. آنچه از اهمیت بالایی در حال حاضر برخوردار است، حرکت جمعیِ نقش آفرینان تمامی بازار‌های فعال در صنعت کشتیرانی است که در یک جهت مشخص و همسو با یکدیگر گام بردارند. در این میان، شرکت تمام تلاش خود را برای دستیابی به این هدف ارزشمند خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار